گودرزی:

کارکنان وزارت ورزش صد درصد زیر خط فقرند/در ورزش ما مسئله‌ای مهمتر از قرمز و آبی وجود ندارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: 154 نماینده مجلس در فدراسیون ها حضور دارند در حالی که فارغ التحصیلان در رشته تربیت بدنی می توانند در این جایگاه‌ها قرار بگیرند باید بگویم که در ورزش‌ ما انسجامی وجود ندارد.

کارکنان وزارت ورزش صد درصد زیر خط فقرندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران کل استان‌ها و معاونان وزارت ورزش در ابتدا به جدولی اشاره کرد که میانگین حقوق وزارت خانه‌ها و سازمان‌های ورزشی را نشان می‌داد.
 
وی بیان کرد: باید بگویم که پایین ترین رقم برای وزارت ورزش است البته یکی از سازمان‌ها با میانگین حقوق 900 هزار تومان پایین تر از ما قرار دارد میانگین حقوق کارکنان وزارت ورزش نیز یک میلیون و 100 هزار تومان است بنابر این اگر خط فقری که می گویند در نظر بگیریم مجموعه پرسنل وزارت ورزش صد درصد زیر خط فقر هستند.
 
*از مدیران استان ها می خواهم که زیر بار کلنگ زدن نروند
 
وزیر ورزش و جوانان در ادامه نشست خطاب به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها عنوان کرد: در هر صورت من کل مدیران استان‌ها را به این سمت دعوت می‌کنم که زیر بار کلنگ زدن نروند و درباره این مسئله دقت کافی داشته باشند دولت قبل علاقه زیادی به کلنگ زدن داشته و ما حتی پروژه‌هایی داریم که مربوط به 24 سال قبل است که آهن‌های آن زنگ زده است.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در تهران 33 سانتی متر است تصریح کرد: باید بگویم که روستایی در بوشهر با 10 خانوار یک سالن 1500 متری تاسیس کرده بودند که اصلا استفاده کننده‌ای ندارد البته ساخت این سالن‌ها اشکالی نخواهد داشت اما بر اساس تراکم این سالن‌ها باید در جاهایی درست شود که جوانان از آن بهره ببرند.
 
*حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون های ورزشی
 
وزیر ورزش با بیان اینکه فرزند خوانده‌ها در ورزش زیاد شدند بیان کرد: 154 نماینده مجلس در فدراسیون ها حضور دارند این همه کار در مجلس وجود دارد در حالی که فارغ  التحصیلان در سطح دکتری و ارشد در رشته تربیت بدنی می توانند در این جایگاه‌ها قرار بگیرند باید بگویم که در ورزش‌ ما انسجامی وجود ندارد. 
 
وی افزود: لایحه‌ای تقدیم دولت شده و هاشمی در کمیسیون اجتماعی از آن دفاع کرده است باید بگویم بیشتر وزارت خانه‌هایی که از قهرمانان و ورزشکاران استفاده کرده‌اند از این موضوع ناراحت هستند که چرا این افراد به سر کار نمی‌روند و افرادی هستند که 20 سال شاغل بوده‌اند و در حالی که سر کار نمی‌روند و فقط حقوق می گیرند این مسئله درست که ورزشکاران روی سر ما جا دارند اما وقتی دوره قهرمان آنها به پایان می‌رسد باید به سر کار بروند.

وی درباره اینکه چند درصد از فدراسیون‌ها با وزارت ورزش همراه هستند افزود: بیشتر فدراسیون‌ها همراه هستند و تنها تعداد کمی از فدراسیون‌ها همراه نیستند که بهتر است آنها قانون را ببینند و تبعیت کنند و اگر این امر بخواهد ادامه داشته مطمئنا با این مسئله برخورد می‌شود.

گودرزی افزود: در هر صورت مشکلاتی در ورزش ما وجود خواهد داشت که باید ریشه‌ای حل شود و این موضوع در حال حاضر در ورزش ما طی سال ها شکل گرفته و به صورت رفتار درآمده است و این رفتارها در واقع ناشی از شخصیت ورزشی ورزشکاران است و عوامل محیطی نیز تاثیر گذار خواهد بود و این مسائل باید در یک پروسه فرهنگی- تربیتی حل شود و از بین برود و حل این مسائل به طور حتم زمان برخواهد بود و نیاز به کار فرهنگی و تربیتی دارد و با یک بخشنامه و  آیین نامه حل نخواهد شد.

*جوانان نباید به خاطر مسائل مادی به کشورشان پشت کنند

وی درباره اقامت برخی از ورزشکاران در کشورهای دیگر از جمله تکواندو در آذربایجان عنوان کرد: بحث هویت ملی یک مسئله است و اینکه حمایت‌های مادی افسار گسیخته و مطالبات بیرون از 2 کشور بخواهد به این موضوع دامن بزند پذیرفتی نیست و در دنیا هم متداول نیست که ورزشکاری اعتراض کند به خاطر اینکه به من پولی را که می‌خواهم نداده‌اید می روم بعید می‌دانم ورزشکاران صاحب نام و کسانی که عرق و علاقه ملی دارند چنین صحبت‌هایی را به زبان بیاورند این حرف‌ها از روی جوانی عنوان شده و خوب نیست که مطرح شود.

وزیر ورزش درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها افزود: امروز بحث من مبنایی بود مسائل ورزش بانوان، اخلاق، اعتبارات و آموزش همه مبنایی هستند عملکرد  مدیران ورزشیف تخصصی گرایی، مالکیت، فضاهای ورزشی و اموالی که فاقد سندیت هستند و باعث سو استفاده می شوند همه مبنایی می‌باشند و ما در بعضی استان‌ها 2500 معارض داریم که این معارضین خیلی‌ها از ضعف قوانین استفاده کردند که این ها مسائل گسترده مالی را تحمیل می کنند متاسفانه و معارضین در سطح کشور و در سطح استادیوم‌ ورود کرده‌اند.

وی بیان کرد: خصوصی سازی و حمایت تیم از تیم‌ها موضوع اساسی است به نظر بهتر است بیشتر به ورزش پاک و دستگیری معارضین پرداخته شود و در حال حاضر ما مسائل را در سطح عادی مطرح می کنیم که زیاد زیننده هیئت و از رسانه‌ها می خواهم که ثبت موضوعات مهم تر بپردازند.

گودرزی در پایان خاطر نشان کرد: شان وزارت ورزش و جوانان باید حفظ شود و تلاش ما باید این باشد که ورزش که در حاشیه زندگی مردم است را در بطن آن وارد کنیم از رسانه‌ها میخواهم که به مسائل سرخابی‌ها نپردازند انقدر درباره قرمز و آبی ها سوال نکنید. متاسفانه 6 ماه است که تمام رسانه ها به خصوصی سازی سرخابی‌ها می ‌پردازند آیا مشکل ورزش ما فقط همین موضوع است؟ انگار مسئله‌ای جز آبی و قرمز و کی روش وجود ندارد بهتر است ورزش را به ثبات برسانیم و از پرداختن به مسائل سرخابی‌ها بپرهیزیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار