نشست تخصصی مدیر کل امور بین‌الملل وزارت ورزش با مسئولان فدراسیون کاراته؛

صادقی: استفاده از ظرفیت فدراسیون‌‏هادر توسعه تعاملات بین‏‌المللی ضروری است

چهارمین نشست تخصصی مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در دفتر این اداره کل با حضور مسوولان فدراسیون کاراته برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  در این نشست صادقی، به موضوع  توسعه ارتباطات بین‏‌الملل از طریق گسترش مراودات ورزشی به ویژه در حوزه ورزش قهرمانی تاکید کرد.

 وی  نقش حوزه بین‌‏الملل وزارت ورزش و جوانان در گسترش دیپلماسی عمومی ورزش کشور  را مورد توجه قرار داد و افزود: هماهنگی میان فدراسیون‏ها با حوزه بین‏‌الملل وزارت و مسئولان ذی‌صلاح در تنظیم مراودات موثر و هدفمند بین‏‌المللی از اهم مواردی است که در این مجموعه به طور جدی پیگیری می شود .

صادقی در این نشست از  تشکیل چهار شورای،  هماهنگی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‏المللی ورزش،  هماهنگی امور بین‏‌الملل، کارگروه امور بین‏‌الملل وزارت ورزش و جوانان و شورای برون دستگاهی خبر داد .

 او  همکاری فدراسیون‏ها در این شوراها برای رسیدن به اهداف کلان وزارت ورزش و جوانان  در عرصه بین‏‌الملل را مورد تاکید قرار داد و افزود: نقش فدراسیون‏ها در حوزه ملی و بین‏‌ا‌لمللی و نقش وزارت ورزش و جوانان به عنوان نمایندگان حاکمیت در معرفی سطح ورزش و ضرورت تعامل بین این دو بخش در نقش‏‌آفرینی موثر جهت پیشبرد اهداف کشور  موثر و کارآمد خواهد بود .

در ادامه سمندر، رئیس فدراسیون کاراته ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی که منجر به تعامل بین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان می‏شود، اظهار داشت: نداشتن پروتکل واحد برای انجام امور بین‏‌المللی و تشریفاتی از مواردی است که باید پیگیری شود .

وی افزود: فدراسیون کاراته از روابط و دیپلماسی خوب و مناسبی برخوردار است که  با تدوین  پروتکل، این فدراسیون با بهره‏گیری از تجارب خود، قادر است در راستای اهداف شورای هماهنگی ارتباطات مفید و مثمرثمری را برقرار کند.

سمندر جابه جایی‏‌های مکرر در فدراسیون کاراته را باعث تزلزل جایگاه فدراسیون و ورزش کشور در محافل بین‏المللی دانست و گفت: این امر گاهی منجر به نادیده‏گرفته شدن این فدراسیون در کسب کرسی‏‌های بین‏المللی شده است.

 او با اشاره به این که حدود 300 داور آسیایی و 40 داور جهانی در این رشته فعال هستند و ارتباطات تنگاتنگ و نزدیکی با فدراسیون جهانی دارندتاکید کرد: اطلاع‏رسانی در سطوح بین‏‌المللی به فدراسیون جهانی کاراته امری اجتناب‏‌ناپذیر و کاملاً طبیعی است  و این جابه جایی‏‌های مکرر زنگ خطری برای وجه فدراسیون است.

رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه مربیان تیم ملی کشورهای کویت، قطر، عربستان، فنلاند، هنگ کنگ، ماکائو، مالزی وسوئد ایرانی هستند و بیشتر  مدال‏آوران آسیا و جهان زیر نظر مربیان ایرانی آموزش دیده‏اند، لزوم یکپارچه کردن آن‏ها و استفاده از تجارب شان را مورد تاکید قرار داد.
از سوی دیگر سمندر بر ضرورت ارتباط بیشتر و بدون واسطه با وزیر ورزش وجوانان  را از موارد با اهمیت حمایت وزارت خانه از فدراسیون ها عنوان و اظهار امیدواری کرد که از طریق ارتباط مستقیم و بیشتر با گودرزی، فدراسیون‏ها حمایت بیشتری خواهند شد.

او همچنین وجود یک سایت رسمی و معتبر برای فدراسیون و این که دستور این کار در حال اجراست را مهم دانسته و بسنده کردن به سیستم ارتباطی نظیر yahoo و Gmail را رد کرد.

در  ادامه صادقی با اشاره به نقش فدراسیون‏ها در راستای کمک به ارتباطات سازنده با دیگر کشورها و ارتقاء دیپلماسی عمومی کشور، درخصوص اعزام افراد صاحب‏نظر در سطح بین‏المللی گفت: مربیان و ورزشکاران  سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند که می‏توانند با عملکرد خوب خود در اقتدار کشور ایران سهم به سزایی داشته باشند.

مدیر کل امور بین‌الملل همچنین با تشریح اهداف شوراهای مذکور، تدوین یک بسته اجرایی را پیشنهاد و در این خصوص به بیان برخی از موضوعات و راهکارهای اجرایی این بسته اشاره کرد.

در ادامه صادقی با  ابراز تشکر از حضور سمندر، رئیس فدراسیون کاراته دراین نشست باردیگر استفاده از ظرفیت خوب فدراسیون‏ها را در توسعه تعاملات بین‏المللی و در چهارچوب یک برنامه مدون مثبت ارزیابی کرد .

او اظهار امیدواری کرد تداوم واستمرار چنین جلساتی با حضور همه مسئولان بین‏‌الملل فدراسیون‏ها و امور بین‏‌الملل وزارتخانه در راستای تحقق اهداف کلان وزارت ورزش  و جوانان در عرصه بین‏‌الملل، موثر و مفید واقع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار