"کری" برای گفتگوها درباره ایران وارد عربستان شد

جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای تشریح نتیجه مذاکرات خود با ایران و رفع نگرانی دولت سعودی از آثار این مذاکرات به عربستان رفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای برطرف کردن نگرانیهای اعراب منطقه خلیج‌فارس درباره احتمال دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران و همچنین بی ثباتی در یمن و دیگر کشورها، وارد عربستان سعودی شد.

یک روز پس از پایان تازه ترین دور مذاکرات هسته ای ایران، کری روز پنجشنبه با وزرای امور خارجه کشورهای منطقه خلیج فارس و پادشاه جدید عربستان در ریاض پایتخت این کشور دیدار می‌کند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند کری به آنها مجددا اطمینان خاطر خواهد داد که توافق احتمالی با ایران، به این کشور اجازه نخواهد داد به بمب اتمی دست یابد و این توافق به معنای بی خیالی آمریکا در مورد مسائل امنیتی بزرگ تر نخواهد بود.

به گفته ناظران، احتمالا کری در جریان سفر به عربستان خواهد کوشید دولت‌های عرب منطقه خلیج فارس را قانع کند که روند تحولات جاری در منطقه، به خصوص در یمن و عراق، باعث تضعیف موقعیت آنان در برابر ایران نخواهد شد و ایالات متحده به حل و فصل مسایل منطقه، به خصوص در یمن و عراق، متعهد است. 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین درباره مبارزه با داعش در سوریه و عراق، بحث خواهد کرد.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار