فروزنده در همایش علمی تبیین نظام اداری جهادی:

نگرانی آمریکا و اسرائیل از فرهنگ بسیج است

رئیس دبیرخانه مجمع عالی بسیج گفت: امروز فرهنگ بسیج در کشورهای دیگر الگو شده و هرجا این فرهنگ استفاده شده نتیجه گرفتیم و نگرانی اسرائیل و آمریکا از فرهنگ بسیج است.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از فرهنگ بسیج است
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،‌ "لطف‌الله فروزنده" معاون سابق رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه مجمع عالی بسیج در همایش علمی تبیین نظام اداری جهادی که در سالن اجتماعات وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: امروز فرهنگ بسیج در کشورهای دیگر الگو شده و هرجا این فرهنگ استفاده شده نتیجه گرفتیم و نگرانی اسرائیل و آمریکا از فرهنگ بسیج است.

فروزنده ادامه داد: اما نظام جمهوری اسلامی که می‌خواهد الگو شود باید نسبت به نظام‌های اداری حساس باشد و دولت اسلامی یعنی نظام اداری و نظام اداری ارکانی دارد که باید براساس آن عمل شود و فلسفه وجودی آن گسترش عدالت اجتماعی است. 

معاون سابق رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های غلط اقتصادی نفتی و فرهنگی رضاخان و تبدیل ایران به عنوان جزیره امن آمریکا و استکبار تأکید کرد: انقلاب اسلامی پس از دوران ستم شاهی روحیه ضد استکباری، عدالت و استقلال را دنبال می‌کند. 

رئیس دبیرخانه مجمع عالی بسیج یادآور شد: گفتمان‌سازی را در فرمایشات رهبری رصد کنید و مردم سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اقتصادی را مطالبه می‌کنند و دولتمردان و مجلس مجبورند گفتمان‌سازی را محقق کنند. 

وی گفت: یکسال است از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد که بودجه 93 و 94 هیچ تفاوتی باهم ندارد زیرا نتوانسته‌ایم سیاست‌ها را مدل کنیم وباید در این خصوص اقدامات بیشتری انجام شود. 

فروزنده اظهار داشت:‌انگلیس و آمریکا که مهد لیبرالیست هستند آموزش و پرورش آنها صددرصد دولتی است و باید بنشینیم و فکر کنیم که چه قانونی را باید بنویسیم و می‌توان از ظرفیت بسیج در برنامه ششم توسعه استفاده کرد و باید صاحب‌نظران دیدگاه‌های خود را بیان کنند و بسترسازی لازم انجام شود. 

معاون سابق رئیس جمهور با بیان اینکه شاخص‌های کمی و کیفی برای نظارت نداریم و شاخص‌های ما عمدتا سیاسی است تأکید کرد: باید رصد و اصلاح کنیم و نظام اداری که هدفش خدمت و عدالت اجتماعی است بتواند ایفای نقش کند و بدون نیروی انسانی معتقد و متعهد این موضوع امکانپذیر نیست.  

رئیس دبیرخانه مجمع عالی بسیج با بیان اینکه برخی نسبت به آرمان‌گرایی بسیجیان انتقاد می‌کنند گفت: ما معتقد به آرمان‌گرایی واقع‌بینانه هستیم و معتقدیم واقعیت‌ها با نگاه آرمانی حل می‌شود و لزوم تحول در نظام اداری در کوتاه و بلندمدت به نظر می‌رسد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نظام اداری را متحول کنیم گفتمان‌سازی باید انجام شود و کار و تلاش بی‌وقفه از اساس این کار است و در بسیج نخبگان با سردار نقدی هم‌اندیشی کردیم تا بتواند این نهاد در توسعه کشور نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار