گزارش/ دست‌چینی از خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از سامانه‌ای که 24 موشک را در آن واحد شکار می‌کند تا ساخت نخستین "پهپاد عمود پرواز" از سوی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین اخبار به بازخوردهای رسانه‌ای رزمایش پیامبراعظم 9 سپاه پاسداران مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

آیا حملات موشکی رزمندگان حزب‌الله در جولای و آگوست 2006 با موشک‌های کاتیوشا(گراد)، حمله به ناوچه ساعر با موشک قدرتمند C802 که توسط متخصصین مقاومت بهینه سازی شد در روزهای اولیه جنگ هم فیلم هالیوودی بود؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وقتی این توانمندی را داریم که امنیت را در منطقه برقرار کنیم پس نیازی به حضور دیگران نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس آینه تمام عیاری است که می‌تواند تمامی هنر ملت و جامعه اسلامی ما و امت ما را به نمایش بگذارد.

باید دید جنیفر ساکی که همواره با اظهارات خود سخنان بی‌اساسی را مطرح می‌کند آیا باز هم نگرانی‌اش تحقق می‌یابد؟

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به اذعان همه کارشناسان عالی رتبه نظامی رژیم صهیونیستی صرفا بلوف می‌زند و قادر به کمترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: زمان انجام رزمایش جنگ الکترونیک توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود که تاکنون اطلاع داده نشده است.

یک هواپیمای جنگنده میگ 29 ساعت 18 امروز با سرعت بالا و در ارتفاع پایین بر فراز میدان فردوسی تهران پرواز کرد.

در پی انتشار اخباری مبنی بر پرواز غیرعادی و صدای ناهنجار جنگنده میگ 29 در تهران، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش این خبر را تکذیب کرد.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 در حالی به پایان رسید که سپاه پاسداران با یک اقدام منحصر به فرد در این رزمایش، حیرت جهانیان را برانگیخت.

مسئول روابط عمومی کل سپاه ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در پوشش خبری رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 گفت: این رزمایش نشان داد اندیشیدن به گزینه‌های نامتعارف و تهدیدکننده از سوی ائتلاف زورگویان سلطه‌گر در جامعه جهانی، برای طراحان و منادیان آن هزینه‌های سنگین و مخاطره‌آمیزی خواهد داشت.

فرمانده پهپاد نهاجا گفت: در ساختار نیروهای مسلح ماموریت های جداگانه‌ای برای هر نیرو در حوزه پهپاد تعریف شده و در این راستا به نیروی هوایی ارتش ماموریت‌های ویژه‌ای داده شده است، به همین منظور گردان‌های پهپاد در پایگاه‌های نیروی هوایی تشکیل شده و در راستای ماموریت‌های ابلاغی انجام وظیفه می‌کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب اسلامی راه‌اندازی بسیج سازندگی در سوریه بوده که در این کشور با نام «جهاد البناء» ایجاد شده است.

عربستان از انگلیس موشک بالستیک زمین به زمین می‌خرد که در واردات تسلیحات نظامی این کشور از انگلیس رازی نهفته است.

مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار یک بیانیه تحلیلی، جزئیات جدیدی از پروژه «عنکبوت» در شبکه اجتماعی فیس‌بوک را رسانه‌ای کرد.

فرمانده کمیته تفحص و جستجوی مفقودین از تشییع پیکر بیش از 80 شهید در 22 استان کشور طی ایام فاطمیه اول خبر داد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: عمود پرواز بودن این پهپاد با بررسی‌های صورت گرفته با 2 بال انجام می‌شود، لذا این حرکت سرعتی است و در کشور مانند آن را نداشته‌ایم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی کشورهای منطقه عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند و این کشورها کاره‌ای نیستند و صحنه‌‌گردان، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به موشک جدید و زیرآبی سپاه گفت: سلاح جدیدی که در مانور جدید آزمایش کردیم یک سلاح خاص است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند قدرت این سلاح را نادیده بگیرند.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر "آستانه"، از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط دفاعی با ایران خبر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توافق هسته‌ای باید همه تحریم‌ها را لغو کند، گفت: غیر از این چیزی پذیرفته نیست و ملت ایران زیر بار هیچ قرارداد ذلت‌باری که سبب نادیده گرفتن عزت ما است نمی‌رود.

خریدهای تسلیحاتی عربستان با توجه به اینکه نظامیان این کشور دارای پتانسیل‌های بالفعل نیستند و نیازمند مستشار‌ هستند، صرفآ یک بازی سیاسی برای رفع عطش قدرت خانواده آل‌سعود در منطقه بوده و این معاملات نظامی اهداف شومی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار