دکتر آقاجانی گفت: رشد بودجه سال آینده وزارت بهداشت و درمان تا حد زیادی وابسته به درآمد اختصاصی است که تامین این درآمد باید از طریق سازمان‌های بیمه گر باشد. و در صورت عدم همکاری بیمه ها، دستیابی به اهداف وزارت بهداشت در حوزه ارتقاء کیفیت خدمات درمانی مردم و سایر حوزه‌ها، با اما و اگر همراه خواهد بود.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علی رغم برخی صحبت‌ها در خصوص تخصیص بودجه بالا برای بخش بهداشت و درمان در سال ‌آینده،‌ ولی بودجه سال 94 وزارت بهداشت و درمان بیشتر از 5 تا 4 درصد رشد نداشته است و رشد بودجه مربوط به درآمد اختصاصی است که باید از طریق سازمان‌های بیمه‌گر تامین شود. 

آقاجانی با بیان این مطلب که رشد منابع بیمه‌ای در قالب بودجه سال 94 تنها 15 درصد است، گفت: با این بودجه کم، تحقق اهداف وزارت بهداشت و درمان در خصوص پیشبرد هر چه بهتر و سریعتر طرح تحول و ارتقاء خدمات درمانی برای مردم با علامت سوال و اما و اگر مواجه خواهد شد. 

وی افزود: رشد بودجه بسیار اندک است و این رشد محدود، کفایت نیازها را نمی‌کند و نیاز به بازنگری جدی وجود دارد بنظر می‌رسد رشد منابع بیمه‌ای الزامی است چرا که با این منابع محدود، رسیدن به اهداف مورد نظر ما، قابل تحقق نیست. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار