دکتر آقاجانی با بیان اینکه سامانه‌ی 1690 به منظور تکریم جامعه‌ پزشکی و تضمین حقوق مردم راه‌اندازی شده است، گفت: مردم هرگونه دریافت خارج از تعرفه را از طریق این سامانه به بازرسین ما اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، امروز 17 آبان در مراسم رونمایی از سامانه‌ی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ها 1690 گفت: طرح تحول نظام سلامت از شش ماه پیش آغاز شده که مرحله‌ی اول و دوم آن اجرایی شده است. از ابتدای مهر نیز مرحله‌ی سوم این طرح یعنی اجرای کتاب تعرفه‌گذاری خدمات آغاز شده که امروز سامانه‌ی رسیدگی به تخلفات این کتاب که سامانه‌ی 1690 است، می‌باشد به طور رسمی افتتاح شد. 
 
وی با بیان اینکه اجرای کتاب تعرفه‌گذاری خدمات تکریم جامعه‌ی پزشکی و تضمین حقوق مردم راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: طرح تحول سه هدف کاهش پرداخت از جیب مردم و حفاظت مالی عدالت در دسترسی مردم به خدمات و ارتقای کیفیت خدمات است. 
 
وی ادامه داد: برای کاهش پرداخت از جیب مردم در صندوق‌های بیمارستان‌ها پرداخت از جیب مردم از 40 درصد به 10 درصد رسیده بود که با اجرای گام سوم طرح تحول میزان پرداخت از جیب مردم، در بیمه‌ی شهری از 10 درصد به 6 درصد و در بیمه‌ی روستایی از 5 درصد به 3 درصد رسیده است. 
 
وی با بیان اینکه کتاب تعرفه‌گذاری جدید 1700 خدمت تعرفه‌دار دارد، اظهار داشت: این تعرفه‌ها به طور دقیق در بخش دولتی و خصوصی کاملاً رعایت خواهد شد. باید توجه داشت که تعرفه‌گذاری نامناسب باعث گرایش زیاد پزشکان به برخی رشته‌ها شده بود در حالی که برخی از رشته‌ها به خصوص رشته‌های مادر مانند داخلی، مورد استقبال نبودند و در نتیجه توازن دچار اختلال شده و آینده‌ی پزشکی را تهدید می‌کرد که اجرای این کتاب کمک شایانی به حل این مشکل می‌کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: انتظار این است مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود خدماتی را که می‌گیرند، هزینه‌شان در قالب صورت حساب رسمی بیمارستان پرداخت شود و در مواردی که با تخلف پزشک مواجه شدند می‌توانند آن را از طریق سامانه‌ی 1690 به بازرسین ما اعلام کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار