رییس سازمان نظام پزشکی استان قم:

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مطب پزشکان خارج از تعرفه‌های تعیین شده مبلغ دیگری از بیماران دریافت نخواهند کرد

رییس سازمان نظام پزشکی استان قم در نشست خبری مشترک با رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اصلاح تعرفه‌های پزشکی از سوی وزارت پس از 30 سال گفت: وزارت بهداشت با تعیین تعرفه‌های جدید به صورت علمی و متناسب با تورم، کار ارزشمندی را انجام داد و این درحالی است که در کتاب قبلی هیچ گونه تعرفه‌ای برای تعدادی از خدمات وجود نداشت.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر قدیر گفت اصلاح تعرفه‌ها باعث می‌شود ضمن افزایش کیفیت خدمات درمانی، انگیزه اطبا برای کار در مراکز درمانی دولتی که از جمله اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت است افزایش یابد.

 رییس سازمان نظام پزشکی  قم با بیان این که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مطب پزشکان خارج از تعرفه‌های تعیین شده مبلغ دیگری از بیماران دریافت نخواهند کرد افزود: رابطه مالی بیمار و پزشک فقط از طریق صندوق بیمارستان است و دریافت هر پولی در مطب از 15 آبان تخلف محسوب می‌شود.

 وی  در ادامه اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه درخواست دریافت وجه در مراکز درمانی، مراتب را با شماره تلفن 1690 در میان بگذارند و یا با مراجعه به سازمان نظام پزشکی طرح شکایت نمایند.

 دکتر قدیر از تشکیل یک ستاد نظارتی قدرتمند با همکاری این سازمان، دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان بیمه‌ها خبر داد و یادآور شد: از مردم می‌خواهیم که موارد تخلف را بدون هیچ گونه ملاحظه ای گزارش دهند و بدانند قطعا متخلفین برخورد خواهد شد . بنا داریم در مدت دو هفته تخلف‌های گزارش شده مورد بررسی قرار گیرند که ممکن است منجر به باطل شدن امتیاز طبابت افراد متخلف شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار