رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی در برابر نمایندگان سازمان‌های یهودی فرانسه گفت که این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران راه حلی را که منجر به ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران شود را نمی‌پذیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره مباشر، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در برابر نمایندگان سازمانهای یهودی فرانسه با بیان اینکه تروریست‌ها قربانیان خود را با طراحی قبلی انتخاب می‌کنند گفت: «یهود ستیزی هنوز وجود دارد و این پدیده در فرانسه دارای قدمت زیادی است.» 

وی دشمنان یهود را دشمن آزادی خواند و افزود: «در سال ۲۰۱۴ میلادی ۸۵۰ مورد حادثه ضد یهود در فرانسه رخ داده است.» 

اولاند در سخنرانی خود همچنین در مذاکرات هسته‌ای با ایران راه حلی را که منجر به ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران شود نمی‌پذیریم. 

 از سوی دیگر «روژه کوکرمن» رئیس شورای نمایندگی سازمان‌های یهودی فرانسه (کریف) در ضیافت سالانه شام این شورا حوادث اخیر در فرانسه و دانمارک را کابوس قلمداد کرد. وی نام یهودیان کشته شده در حوادث اخیر در فرانسه را بر زبان آورد و با اشاره به اهانت به گورستان یهودیان در فرانسه از حضار خواست به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت کنند. کوکرمن جامعه یهودیان فرانسه را یک درصدکل جمعیت این کشور ارزیابی کرد و یهودیان را قربانی حملات یهودی ستیزانه قلمداد نمود. وی از هراس یهودیان و تهدید‌ها علیه جامعه یهودیان در فرانسه سخن به میان آورد. 

کوکرمن گفت، یهودیان بسیار بد بین هستند و به من می‌گویند، وقتی به سن من برسند، فرانسه مطیع شرع خواهد شد، (مردم) این کشور به دو گروه تقسیم می‌شوند، گروهی که می‌خواهند در فرانسه بمانند و برای دفاع از خود به ایجاد یک گروه شبه نظامی مبادرت کنند و گروهی که می‌خواهند از فرانسه فرار کنند.... 

وی در ادامه به ائتلاف فرانسه با برخی کشور‌ها که نقش مبهمی ایفا می‌کنند، اشاره کرد و افزود: «این کشور‌ها سلفی‌گری را تامین مالی می‌کنند و از اخوان الملسمین حمایت می‌نمایند. این کشور‌ها بد‌ترین دوستان غرب یا بهترین دشمنان غرب هستند. من به قطر اشاره می‌کنم. جنگی که در جریان است به هیچ وجه نباید به عاملی برای معامله با ایران بر سر سلاح اتمی مبدل شود. فرانسه باید نشان بدهد که کاملا در خصوص مسئله هسته‌ای ایران هوشیار است و این مسئله مهمی است. 

کوکرمن در ادامه اسرائیل را دوست فرانسه معرفی کرد و بیت المقدس را پایتخت جدا ناشدنی از اسرائیل معرفی کرد. وی از رای مثبت فرانسه برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین انتقاد کرد. 

گفتنی است در مراسم سالانه شام شورای نمایندگی سازمان‌های یهودی فرانسه، تمامی دولتمردان فرانسوی، در فضایی متاثر از حوادث اخیر شرکت کردند. 

فرانسوا اولاند،» مانوئل والس «و» نیکلا سارکوزی «و همچنین شمار زیادی از وزیران در مراسم سالانه شام شورای نمایندگی سازمان‌های یهودی فرانسه (کریف) شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار