رزمندگان حماس موشک منفجر نشده اسرائیلی را علیه تانک‌های اسرائیلی استفاده کردند.

اندیشکده‌های دفاعی ناظر بر جنگ گزارش داده‌اند که رزمندگان حماس اعلام کرده‌اند که یک موشک اسرائیلی منفجر نشده را پیدا کرده‌اند و از آن برای هدف قرار دادن دو تانک اسرائیلی در محله تل‌الحوا شهر غزه استفاده کرده‌اند که منجر به تلفات شده است.

موسسه مطالعات جنگ (ISW) و پروژه تهدیدات بحرانی (CTP) که هر دو در ایالات متحده مستقر هستند، ادعا کردند که استفاده از موشک عمل نکرده اسرائیل تنها حمله‌ای بود که رزمندگان فلسطینی در روز دوشنبه پس از هفته‌ها عملیات زمینی ویرانگر نیرو‌های اسرائیلی در غزه گزارش کردند. 

در جنوب شهر غزه، رزمندگان جهاد اسلامی فلسطین علیه واحد اسرائیلی مستقر در کریدور نتزاریم و در جنوب شهر رفح از گلوله‌های خمپاره استفاده کردند. 

پیشتر، ناظران جنگ گزارش دادند که دو گروه مقاومت فلسطینی از خمپاره علیه نظامیان اسرائیلی که در شرق منطقه زیتون در شهر غزه تجمع کرده بودند، استفاده کردند، در حالی که رزمندگان حماس در همان روز حملات «تاکتیکی پیچیده» را در مرکز و غرب رفح انجام دادند. این عملیات گسترده در غزه نشان می‌دهد که برخلاف ادعای صهیونیست ها، مقاومت فلسطین شکست نخورده و قدرت آن تنزل نیافته است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار