پایگاه اینترنتی "ورلد سوسیالیست" در گزارشی با عنوان "افزایش خشونت علیه مسلمانان در آمریکا" می‌نویسد:به دنبال تیراندازی های شارلی ابدو فرانسه و اعدام های گروه داعش در سوریه ؛ حملات علیه مسلمانان در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مقامات بسیاری از دولت ها از جمله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از این تحولات برای تقویت احساسات ضد اسلامی با هدف توجیه گسترش مداخلات نظامی خود در منطقه غرب آسیا و تشدید اقدامات سرکوب گرایانه داخلی خود بهره گرفته اند.

دهم فوریه گذشته سه دانشجوی مسلمان آمریکایی 19 ، 21 و 23 ساله در منطقه چپل هیل در کارولینای شمالی آمریکا به سبک اعدام از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفتند. 

12 فوریه نیز یک مرد عرب- آمریکایی در سوپرمارکتی در میشیگان هدف حمله بی رحمانه دو مرد سفید پوست قرار گرفتند. 13 فوریه نیز یک انجمن اسلامی در جنوب شرقی هوستون ، تگزاس هدف حمله آتش سوزی عمدی قرار گرفت و بخش قابل توجهی از ساختمان آن تخریب شد و بیش از 100 هزار دلار خسارت به بار آورد.

پلیس آمریکا همچنین 17 فوریه یک نفر را به اتهام تلاش برای بمب گذاری در یک مرکز اسلامی و نیز در یک رستوران خاور میانه ای در تگزاس دستگیر کرد.

با در نظر گرفتن این موارد به خوبی می توان دریافت میزان حملات و جرایم علیه مسلمانان در آمریکا نسبت به پیش از سپتامبر 2001 تقریبا پنج برابر شده است. 

نتایج یک نظرسنجی جدید نیز نشان می دهد آمریکایی ها از بین همه ادیان ، بیشترین احساس منفی را نسبت به مسلمانان دارند. 

تشکیلات رسانه ای و سیاسی آمریکا در این میان نقش قابل توجهی را در ایجاد چنین نگرشی ایفا کرده اند و دهها میلیون دلار طی دهه گذشته برای تقویت احساسات تعصب گرایانه علیه مسلمانان از طریق سیاستمداران ، خبرنگاران ، فعالان ، موسسات و کارشناسان صرف شده است.

چنین شبکه اسلام هراسی از روابط نزدیک با ادارات پلیس و نهادهای اطلاعاتی بهره می برد. 

در واقع این حملات و احساسات ضد اسلامی ، توجیه لازم برای پیشبرد اهداف امپریالیستی آمریکا را در خارج این کشور و نیز حمله به حقوق دموکراتیک را در داخل فراهم می کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار