نخست وزیر عراق از آغاز نام نویسی هزاران داوطلب جهت آزادسازی استان نینوی از سیطره داعش خبر داد و توضیح داد مناطق آزاد شده در این استان به اهالی آن تعلق دارد و به حکومت مرکزی و اقلیم تعلق ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "سومریه نیوز"؛ امروز دوشنبه، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق از آغاز نام نویسی هزاران داوطلب جهت آزادسازی استان نینوی از سیطره داعش خبر داد و توضیح داد مناطق آزاد شده در این استان به اهالی آن تعلق دارد و به حکومت مرکزی و اقلیم تعلق ندارد.

العبادی در مصاحبه با "بی بی سی" گفت: بیشتر ساکنان موصل مخالف داعش و نزد ما محترم هستند و ازاد سازی آنان برای ما بسیار اهمیت دارد؛ درخواست های بسیاری جهت مشارکت در عملیات آزادسازی این استان داشته ایم و از این رو نام نویسی از افراد داوطلب را آغاز کرده ایم.

وی افزود: مقدمات بسیاری را فراهم نموده ایم و فرماندهی این عملیات را از دو ماه پیش تعیین کرده ایم.

العبادی در ادامه گفت: حکومت مرکزی با اقلیم کردستان هماهنگ خواهد بود تا عملیات آزادسازی موصل به صورت مشترک و در سطحی بسیار عالی انجام شود.

او تاکید کرد مناطق آزاد شده در موصل باید برای اهالی آن باشد و ما نمی خواهیم که به عنوان حکومت مرکزی و یا اینکه پیشمرگه بر جنگ تسلط داشته باشیم.

العبادی از هرگونه مشارکت عربی در این خصوص استقبال کرد و توضیح داد که اردن به داعش با دید تهدید برای امنیت ملی عرب ها می نگرد.


انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار