علیخانی با اشاره به ارائه مجوز به گروه‌های غیر حرفه‌ای گفت: نمی‌گویم باید مانع رشد گروه‌های متعدد مرتبط با تئاتر شد، اما باید اندیشید که در این ظرفی که برداشته‌اید،‌ جایی وجود دارد یا خیر؟

«ابوالفضل حاجی علیخانی» نویسنده نمایش «برف سرخ» در خصوص جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: شاهد این بودیم که در جشنواره با هنر نمایش و تئاتر ایران به مانند کاغذ بین چینی برخورد می‌شود و به تماشا نشستن زوال و به حاشیه رانده شدن تئاتر این حس را در آدمی ایجاد می‌کند که تئاتر ایران به سمت نابودی پیش می‌رود.
 
وی افزود: چرا واگذار کردن پلاتو‌های خصوصی آن هم بدون هیچ نظارتی به شکل ویروسی در شهر رایج می‌شود، ما مدتی است شاهد ارائه مجوز‌ به گروه‌های غیر حرفه‌ای بسیاری بوده‌ایم، صحبت من هرگز به این مفهوم نیست که باید مانع رشد گروه‌های متعدد مرتبط با تئاتر شد،‌ اما باید به این موضوع هم اندیشید که در این ظرفی که برداشته‌اید جایی وجود دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: با این حال ترجیح می‌دهم در ونیز تئاتر کار کنم چون تئاتر ونیز روی آب است و تئاتر ایران روی هوا.
 
این بازیگر و نویسنده‌ی تئاتر در خصوص دلایل انتخاب شدن متن «برف سرخ» در جشنواره فجر عنوان کرد: «برف سرخ» یک منوی کامل تئاتر ایرانی است.
 
وی با بیان اینکه این نمایش شکل اجرایی نو دارد، اظهار داشت: این نمایش سراغ ساختارهای کهنه داستانی رفت اما با سبک اجرایی نو به روی صحنه می‌رود و همیشه این گونه ساختارها در تئاتر این پیغام را در بطن خود دارند که فقط مختص قالب اجرایی گذشته نبوده و نسل ما برای احیای مجدد آن آماده است، تخته حوضی چیزی از کمدی دلارته کم ندارد اما چرا آن جهانی است و این یکی خیر؟
 
وی خاطرنشان کرد: از ضعف‌های گروه‌های تئاتری می‌توان از ناهماهنگی‌ بازیگر با صحنه تئاتر و عوامل کار نام برد، اما از گروه‌های نمایشی که به معنای واقعی توانسته‌اند در راستای نمایش‌های ایرانی با تمامی ویژگی‌هایش گام بردارند، باید به خیرالله تقیانی و محمدرضا مختاری اشاره کرد که خوشبختانه تا به امروز الگوی مناسبی برای گروه‌های تازه شکل گرفته بوده‌اند.
 
انتهای پیام/



برچسب ها: تئاتر فجر ، نمایش ، برف سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار