در مراسم افتتاح خانه عروسک مطرح شد

«مرادخانی»: هنوز بدهی‌های قبلی را پرداخت می‌کنیم / «برومند»: راه نجات فرهنگ کودکان هستند

علی مرادخانی در مراسم افتتاح خانه عروسک گفت: ما بدهکاری زیادی داریم و هر چه پول و بودجه می‌گیریم بدهکاری‌های گذشته را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحیه‌ی خانه عروسک شب گذشته با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرضیه برومند، حمید جبلی، امیر حسین شفیعی، مریم سعادت، زهرا صبری، در خانه عروسک برگزار شد .

در ابتدای مراسم مجری بدون میکروفون شروع به صحبت کرد و از اینکه سیستم صوتی مهیا نیست از حاضران مراسم عذر خواهی کرد، و با درخواست مجری همه حاضران سرود ملی کشورمان را هم با یکدیگر هم خوانی کردند. همچنین هادی حجازی فر کارگردان نمایش بانوی سالخورده به تلاوت آیاتی از قران کریم پرداخت.

مرضیه برومند بازیگر سینما تئاتر و تلوزیون و دبیر این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی در این مراسم اظهار داشت: من امروز از استرس این مراسم با سردرد از خواب پا شدم و از زیر سرم آمدم، البته وقتی شما را دیدم خیلی خوب شدم و از حضور آقای مرادخانی و شفیعی در این مراسم سپاس گذاری میکنم.

وی ادامه داد: خیلی دلم میخواهد اینجا به انجمن تبدیل شود و تئاتر عروسکی در اینجا رشد کند و تبدیل به شغل شود، در واقع تئاتر باید شغل بچه ها باشد.

برومند با اشاره به اینکه این خانه جایی برای تمرین و رشد هنرمندان تئاتر عروسکی خواهد شد بیان کرد: خود هنرمندان باید برای خودشان پشتوانه ای ایجاد کنند البته این به این معنا نیست که دولت کاری نکند بلکه دولت باید فضا را برای هنرمندان اماده کنند.

وی تصریح کرد: بچه ها خودشان از طی کشیدن زمین، سابیدن ظرف ها و رنگ کردن دیوارها اینجا را تبدیل به خانه عروسک کردند و از فردا کلاس هایمان در این مکان اغاز خواهد شد.

برومند تاکید کرد: بنای تئاتر عروسکی از تئاتر کودک و نوجوان جدا باشد و این دو به یکدیگر مرتبط هستند و به نظر من همچنین راه نجات فرهنگ کشورمان نیز بچه ها هستند.

وی اظهار داشت: باید تئاترها و فیلم‌های با محوریت خانواده و کودک مورد حمایت قرار بگیرند باید برای کودک کار کنیم و به مسائل کودکان بپردازیم.

مرضیه برمند در پایان صحبت هایش با لوح تقدیری به هادی حجازی فر کارگردان نمایش بانوی سالخورده به دلیل دریافت جایزه در این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر با لوح تقدیر قدردانی کرد و اظهار داشت ما از اقای مرادخانی هم میخواهیم بعدن سکه ای هم به این لوح اضافه کند.

«علی مرادخانی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ی مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم صمیمی بیان کرد: بالاخره این تئاتری ها به ما شیرینی دادند؛ ایجاد خانه عروسک کار مبارکی است و خانم برومند زحمت بسیاری برای قبول این کار کشیدنن و شاید هرکس دیگری بود این کار را رها می‌کرد .

وی ادامه داد: من از خانم برومند خواهش کردم با کم و کاستی ها کنار بیایند و کاری را که شروع کردند به سرانجام برسانند، همچنین از شهردار منطقه که این فضا را در اختیار ما گذاشتند سپاسگذارم.

مرادخانی افزود: امیدوارم کارها در خانه عروسک موقت نباشد، ما بدهکاری زیادی داریم و هر چه پول و بودجه می‌گیریم بدهکاری‌های گذشته را پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چه کسی بهتر از خانم برومند که این کار را قبول کرده و از او می‌خواهم که در برنامه ریزی‌های اولیه شان برای این خانه بودجه درخواستی‌شان را به من بگویند.

مرادخانی گفت: ما اکنون مشکلات بسیاری داریم و کارهای بسیاری هم در پیش داریم و این کار الگویی است.

هادی حجازی‌فر کارگردان نمایش بانوی سالخورده و برگزیده این دوره از سی سومین جشنواره بین النللی تئاتر فجر اظهار داشت: ما تلاشمان را برای ایجاد این خانه عروسک کردیم و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد همچنین کلاس های تحت عنوان عروسک سازی و بازیگری قرار است در این خانه برگزار شود.

گفتنی است خانه ی عروسک مکانی برای گرد امدن هنرمندان عروسکی حوزه تئاتر است و علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگاه‌های این خانه را افتتاح کرد و به همراه هنرمندان بازدیدی از این خانه داشتند .

مرضیه برومند برای مجهز کاردن کارگاه‌ها در حین بازدید در خواست های خود را به علی مرادخانی گفت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار