رییس سازمان نظام پزشکی:

جامعه دندانپزشکی محوریت اصلی کنترل عفونت‌های این رشته قرار بگیرد

زالی گفت: محوریت اصلی کنترل عفونت‌های دندانپزشکی را باید به جامعه خدوم این رشته سپرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در همایش کنترل عفونت‌های دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی گفت: به دلیل آنکه جامعه ایران به سمت سالمندتر شدن پیش می‌رود و این جامعه در معرض خطرات ایمنی قرار دارند  خود مراقبتی افراد سالمند باید با دیگران متفاوت باشند.

وی افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی به گونه‌ای است که مردم به دلیل بیماری‌های عفونی از مراجعه به آن ترسی کاذب دارند و در مراحلی که درمان بیماری آنها سختی بیشتری دارد به این قشر مراجعه می‌کنند.

وی گفت: باید خدمات دندانپزشکی ایمن تلقی شود و این وظیفه بر عهده جامعه دندانپزشکان است وضعیت فعلی جامعه جهانی به گونه‌ای است که با بیماری‌های عفونی نوپدیدی چون ابولا روبرو هستیم در سال 2014 این بیماری در کشورهای مختلف سایه انداخته بود و همچنان کشورهای آفریقایی در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در جامعه، بیماران عفونی در معرض تهمت‌هایی قرار دارند که باید از آنها تهمت زدایی شود تا آنها با خاطر آسوده بیماری خود را در هنگام دریافت خدمات دندانپزشکی اعلام کنند و برای همه بیماران عفونی می‌توان روش‌های مراقبتی انجام داد ابتلا به بیماری‌هایی چون هپاتیت و ایدز به معنای محرومیت این بیماران از خدمات دندانپزشکی نیست.

زالی تصریح کرد: محوریت اصلی کنترل عفونت‌های دندانپزشکی را باید به جامعه خدوم دندانپزشکی سپرد به گونه‌ای که خدمات این رشته توسط مردم خدمات ایمن شناخته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار