با حضور قائم مقام وزیر و معاون کل وزارتخانه؛

بهره‌‏برداری از پروژه‌‏های درمانی و آموزشی استان فارس

همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) با حضور قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشک چند پروژه درمانی و اموزشی از جمله مرکز آموزشی درمانی سپیدان و جاده سلامت این شهرستان بهره برداری شد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به مناسبت میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و بهره‏برداری از چند پروژه بهداشتی- درمانی و آموزشی به استان فارس سفر کرده است، در آئین بهره‏برداری از پروژه‏های سلامت شهرستان سپیدان، تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان نباید کاری انجام گیرد، مگر آن‏که مردم از نتایج آن بهره‏مند شوند.

دکتر ایرج حریرچی، در آئین بهره‏برداری از این پروژه‏ها، تصریح کرد: خدماتی که ارائه می شود و تغییرات انجام شده، اگرچه رضایت مردم را به دنبال داشته، اما هنوز مطابق با شان مردم ما نیست.

دکتر حریرچی با اشاره به انجام این خدمات در راستای جبران عقب ماندگی ها، افزود: حوزه بهداشت و درمان، در همه کشورهای دنیا از جمله حوزه های پرهزینه و گران قیمت است.

قایم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از مسئولان می خواهیم تا با دقت نظر کافی، شرایطی ایجاد کنند که امکانات و هزینه ها در بهترین و مناسب ترین جای ممکن صرف شود.

وی همچنین تاکید کرد: باید مردم را به گونه ای آگاهی دهیم که از امکاناتی که فراهم می شود، به ویژه در شهرستان ها، به خوبی بهره مند شوند

 قائم مقام وزیر، با سفر به استان فارس با حضور در شبکه بهداشت و درمان سپیدان، ضمن بازدید از واحدهای مختلف فعال در حوزه سلامت این شبکه بهداشتی درمانی، مرکز آموزش عالی سپیدان را افتتاح کرد.

گفتنی است مرکز آموزشی درمانی سپیدان از بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را با تربیت دانشجو در دو رشته تغذیه و بهداشت عمومی آغاز می کند .

 راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان

شرکت در مراسم راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان دیگر برنامه قائم مقام وزیر بهداشت در سفر به سپیدان بود.

دکتر ایرج حریرچی در جلسه ای با حضور دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، دکتر وفایی رییس سازمان نظام پزشکی فارس و تنی چند از پزشکان موافق و همچنین منتقد اجرای پزشک خانواده شهری، بر این موضوع که اجرای پزشک خانواده در قانون آمده و ما از نظر قانونی مکلف به اجرای آن هستیم، تاکید کرد .

دکتر حریرچی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در شیراز و افزایش رضایت مردم طی حدود سه سال گذشته از اجرای این برنامه، گفت: در نقاط مختلف دنیا در آغاز اجرای نظام ارجاع مشکلاتی وجود داشته که به تدریج رفع شده است .

دکتر ایمانیه نیز تسهیل دسترسی به پزشک از نظر جغرافیایی، کاهش پرداختی از جیب مردم، ارتقای جایگاه پزشکان عمومی، رفع همپوشانی بیمه ها و کم شدن خوددرمانی به دلیل دسترسی تمام اقشار مردم به خدمات پزشک خانواده را از جمله مزایای اجرای این برنامه در استان فارس ذکر نمود .

 افتتاح جاده سلامت در شهرستان سپیدان

همچنین با حضور قایم مقام وزیر بهداشت جاده سلامت در شهرستان سپیدان افتتاح شد.

با حضور دکتر حریرچی و به مناسبت میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، جاده سلامت شهرستان سپیدان افتتاح شد.

جاده سلامت شهرستان سپیدان یک هزار و 985متر طول و 24متر نیز عرض دارد و در مسیر بیمارستان این شهرستان و همچنین مجاور مناظر طبیعی آن قرار گرفته است.

راه اندازی پیست دوچرخه سواری و مسیر پیاده روی در مجاور این جاده سلامت، از جمله برنامه های آتی برای ارتقای نقش این جاده در سلامت مردم سپیدان و توجه بیشتر به مقوله سلامتی است. گفتنی است این جاده، موجب تقلیل مشکل ترافیک فعلی در سپیدان و بهبود موقیعت گردشگری آن خواهد بود.

گفتنی است، راه اندازی دستگاه سی‏تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان با صرف یک میلیارد تومان هزینه برای خرید و 200میلیون تومان برای نصب، افتتاح مرکز آموزش عالی شهرستان سپیدان و بازدید از مرکز معین مدیریت سلامت این شهرستان، ار جمله دیگر برنامه های قایم مقام وزیر بهداشت در سفر به سپیدان بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار