تأکید وزیر بر رفع کمبودهای درمانی هامون/ جراحی چشم 15 نفر از بیماران منطقه

دکتر هاشمی با ابراز خرسندی از اینکه شهرستانی که در گذشته از حضور پزشک محروم بوده است، هم اکنون کمبود پزشک ندارد، نسبت به رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان شهرستان هامون قول مساعد داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ وزیر بهداشت در ادامه سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری شهرستان هامون و بخش محمدآباد از توابع این شهرستان حاضر شد.

دکتر هاشمی با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و تبریک سالروز ولادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن قدردانی از امام جمعه و فرماندار پر تلاش این شهر نسبت به رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان قول مساعد داد.

شهرستان هامون 40 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 9 مرکز بهداشت، 45 خانه بهداشت، 11 پزشک و 2 دندانپزشک است که خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم این شهرستان ارائه می کنند.

نکته قابل توجه در این شهرستان این است که به رغم اینکه در گذشته از حضور پزشک محروم بوده است، در حال حاضر به لحاظ حضور پزشک کمبودی ندارد.
  
جراحی چشم 15 نفر از بیماران منطقه محروم دولت آباد توسط وزیر
دکتر هاشمی همزمان با سفر یک روزه خود به استان سیستان  و بلوچستان و پس از شناسایی بیماران نیازمند عمل جراحی چشم توسط تیم موسسه خیریه نوراوران که در یک ماه گذشته در این استان مستقر بوده اند، 15 نفر از بیماران را مورد عمل جراحی قرار داد.

به گزارش وبدا دکتر هاشمی در آخرین مرحله از سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، وارد منطقه محروم دولت آباد از توابع شهرستان هامون شد.

گفتنی است موسسه خیریه نورآوران مدت 33 روز است که در این منطقه مستقر شده و خدمات بهداشتی و درمانی چشم پزشکی و دندانپزشکی ارائه می کند.

این موسسه در مدت زمان استقرار در منطقه محروم دولت آباد، 2 هزار و 700 ویزیت چشم پزشکی و یک هزار و 150 ویزیت دندانپزشکی انجام داده است که از این تعداد 170 نفر کاندیدای عمل جراحی چشم و 900 نفر هم واجد شرایط دریافت عینک شناخته شدند.

همچنین اعمال جراحی بیماران شناسایی شده از صبح پنج شنبه آغاز شده و 15 نفر از اهالی این منطقه توسط وزیر بهداشت مورد عمل جراحی چشم قرار گرفتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار