در آستانه 15 دیماه سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) در امر گزینش ، نشست سالانه مدیران هسته های گزینش دانشگاههای علوم پزشکی کشور در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در این نشست یک روزه که با حضور دکتر سید علی صدرالسادات دبیر هیأت مرکزی گزینش ، حجت الاسلام ثقفی معاون نظارت و ارزشیابی هیأت عالی گزینش ، دکتر علی حاجی خانی نماینده هیأت عالی گزینش در وزارت بهداشت ، مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش و مدیران هسته های گزینش دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد مسائل و موضوعات مختلف گزینش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر صدرالسادات دبیر هیأت مرکزی گزینش در این نشست با اشاره به اینکه گزینش افراد تنها اختصاص به کشور ما نداشته و یک موضوع فراگیر و بین المللی است گزینش افراد را شامل دو بخش عمومی و حرفه ای دانست و تأکید کرد که مسائل ارزشی از قبیل اخلاقی و سیاسی در حوزه عمومی بوده و تعهد و پایبندی به مسائل حرفه ای را از جمله موضوعات مورد توجه در گزینش ها است.

وی افزود: گزینش ها علاوه بر داشتن وظیفه عمومی و وظیفه اختصاصی همکاران گزینش گر باید در اجرای وظایف خود، محیط و فضای مراکز بهداشتی و درمانی را به خوبی شناخته و اشراف داشته باشند تا بتوانند تصمیمات درست و صحیح اتخاذ نمایند. دکتر صدرالسادات گفت: هنر یک گزینش گر موفق پیوند بین اجرای قوانین و مقررات گزینشی با شناخت فضای حرفه ای و مسائل بهداشتی درمانی است .

در ادامه نشست، از مدیران هسته های گزینش چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و ایلام که در ارزیابی سال 92 حائز رتبه های برتر شده اند و همچنین از دکتر سید مهدی حسینی(مدیر هسته گزینش استان گلستان) جانباز، ایثارگر و فرزند معزز شهید با اهداء جوایزی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

براساس این گزارش حجت الاسلام ثقفی معاون نظارت و ارزشیابی هیأت عالی نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) در خصوص گزینش ، دقت نظر در امورات گزینشی و همچنین کیفی کردن امورات گزینشی را از موضوعات مهم ذکر کرد و تأکید کرد: کیفیت در بررسی ها را نباید فدای سرعت نمائیم .

وی در عین حال رعایت حقوق نظام از یک طرف و رعایت حق الناس در گزینش ها را یادآوری و تأکید کرد: در انجام بررسیها باید میزان، حال فعلی افراد باشد. وی بر نظارت دقیق مدیران بر کیفیت تحقیقات و مصاحبه های انجام شده و همچنین نظارت دقیق و جدی بر عملکرد نیروهای پاره وقت تاکید کرد.

در ادامه نشست دکتر حاجی خانی نماینده هیات عالی گزینش در وزارت بهداشت به آسیب شناسی کار گزینش ها پرداخت و تأکید کرد که عادی شدن کار در گزینش ها نباید موجب پایین آمدن حساسیت کار شود و آن را تحت شعاع قرار دهد . وی همچنین نظرات اعضاءدر سرنوشت افراد را موثر عنوان کرد و گفت: نظرات اعضای هسته های گزینش باید عادلانه و درست باشد و از هرگونه اظهار نظر غلط و سطحی اجتناب کرد . نماینده هیأت عالی گزینش تعامل با رئیس دانشگاه ، برگزاری جلسات مستمر با رئیس دانشگاه جهت اطلاع رسانی ، نظارت بر حضور موثر اعضاء و مشارکت فعال آنها در نظردهی پرونده ها، نظارت صحیح و درست بر همکاران با ابزار درست ، تقویت بنیه علمی مصاحبه گران و محققان نکاتی را یادآوری کرد.

در ادامه این نشست با طرح عمده مشکلات و پیشنهادات مدیران هسته های گزینش ، حاضرین در نشست به پاسخگویی سوالات مطرح شده پرداختند .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.