رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

ویزیت دوم پزشکان در هیچ کجای دنیا رایگان نیست

زالی با بیان اینکه اگر اعتماد بین مردم و پزشکان خدشه‌دار شود در ابتدا مردم متضرر خواهند شد،گفت : ورود کردن به موضوعات پزشک و بیمار دفاع از مردم نیست بلکه فریب دادن آنهاست ونباید برای دریافت ویزیت دوم جنجال به پا کرد.

ویزیت دوم پزشکان در هیچ کجای دنیا رایگان نیستبه گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی  در دومین همایش پزشکان عمومی که امروز به مدت سه روز در سالن همایشهای رازی آغاز به کار کرد،اظهار داشت :احیای طب عمومی به این معنی است که راهی به جز این مسیر برای پیشرفت نداریم زیرا کشورهای توسعه‌یافته نیز آن را پیموده اند و یک راهکار اساسی و راهبردی است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه هر دو هفته یکبار جامعه پزشکی با یک بحران روبرو شده،افزود: جایگاه پزشکان در بین آحاد مردم بالاست که این امر اسباب حسادت عده ای را برانگیخته و سبب فرافکنی و هجمه علیه این قشر شده است .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به مقایسه درآمد پزشکان با سایر کشورها پرداخت و تصریح کرد : یک پزشک عمومی سالانه در انگلیس 54 تا 86 هزار پوند درآمد دارد و در آمریکا به ازای هر ساعت 40 تا 90 دلار می‌گیرد، در حالی که جایگاه پزشکان عمومی در کشور ما این گونه نیست.

 زالی با تاکید بر اینکه به پزشکان عمومی جفا می‌کنیم و زمانی که پزشک از طرح بر می‌گردد رها می‌شود، خاطرنشان کرد:پزشکان عمومی  نه پولی برای خرید مطب دارند و نه شرایط کاری  مناسب لذا بخش عمده‌ای  از آنها استثمار می‌شوند.

به گفته وی 8 هزار پزشک عمومی بیکار داریم و این درحالی است که اگر در سال 93 نظام ارجاع مستقر می شد و به ازای هر نیاز بیمار به پزشک مراجعه می‌ کرد  باید 54 هزار پزشک عمومی  در نظام سلامت داشتیم  یعنی به ازای هر 1290 ایرانی یک پزشک عمومی ؛اما اکنون 70 هزار نفر پزشک عمومی د اریم که با بحران اشتغال روبه‌رو هستند.


انتهای پیام/

 
برچسب ها: طب ، درآمد ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار