اینگونه از افراد از سرم هپاتیت B استفاده نمایند

افرادی که در مواجه با ویروس هپاتیت B هستند به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری از سرم هپاتیت B استفاده نمایند.

افشین علیزاده، متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر فردی که با خون و فرآورده‌های خونی در ارتباط باشد در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت قرار دارند افراد مبتلا به بیماری هموفیلی نیز در این دسته هستند.

وی افزود: همچنین افرادی که به دلیل بیماری نارسایی کلیه به طور مرتب دیالیز می‌شوند نیز در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت B  هستند. همچنین احتمال ابتلای کودکانی که از مادر مبتلا به این بیماری متولد شده‌اند نیز به بیماری هپاتیت B وجود دارد.

این متخصص عفونی با اشاره به مشاغل در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت B  اظهار داشت: افراد در مشاغلی که با خون و فرآورده‌های خونی سر و کار دارند، مانند: پزشکان، پرستاران و دندان پزشکان نیز ممکن است به بیماری هپاتیت B مبتلا شوند اینگونه افراد به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری واکسیناسیون انجام دهند.

علیزاده ادامه داد: افراد در معرض ابتلا به بیماری هپاتیت B به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری آزمایش دهند در صوریتکه آنتی بادی آنها در آزمایش بالای 10 باشد در برابر ابتلا به بیماری هپاتیتB ایمن محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به آنتی بادی پایین تر از 10 آزمایش هپاتیت B عنوان کرد: افرادی‌ که آنتی بادی آنها در آزمایش هپاتیتB زیر 10 نشان داده شود در 3 دوره واکسن این بیماری را تزریق کنند.

این متخصص عفونی تصریح کرد: در صورتی که افراد در مواجه زیادی با ویروس بیماری هپاتیت B هستند از سرم هپاتیت B به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری استفاده نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار