مسئول همایش کنترل عفونت‌های دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی:

کاهش موارد ابتلا به سرطان کبد بر اثر بیماری هپاتیت B

یغمایی گفت: میزان ابتلا به سرطان کبد به دلیل هپاتیت B کاهش یافته است با وجود آگاهی از این مسئله دندانپزشکان به واکسیناسیون در برابر این بیماری توجه کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مسعود‌ یغمایی‌ مسئول همایش کنترل عفونت‌های دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی این همایش گفت: دندانپزشکان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی چون هپاتیت و ایدز از دستکش استفاده نمایند. همچنین تزریق واکسن می‌تواند آنها را در برابر این بیماری‌ها ایمن کند. 

وی افزود: میزان ابتلا به سرطان کبد به دلیل بیماری هپاتیت B کاهش یافته است و دلیل این سرطان ابتلای افراد به کبد چرب عنوان می‌شود. با وجود دانستن این مسئله برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هپاتیتB، دندانپزشکان به مسئله واکسیناسیون توجه کنند.
 
مسئول همایش کنترل عفونت‌های دندانپزشکی با محوریت خود مراقبتی ادامه داد: پس از شناخته شدن بیماری ایدز در سال 1981، دندانپزشکان به مسئله کنترل عفونت‌های این رشته توجه نمودند و اکنون این بیماری به دلیل مواردی ناشناخته در آن مورد توجه این قشر قرار دارد در حالیکه احتمال انتقال بیماری‌های هپاتیت B نسبت به ایدز در مطب‌های دندانپزشکی بیشتر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار