یک سوم بیماری‌های عفونی با نوع تغذیه در ارتباط هستند

بر طبق برخی از پژوهش‌ها بیش از یک سوم موارد بیماری‌های عفونی، با نوع تغذیه در ارتباط هستند و در واقع با اصلاح عادت غذایی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

زین‌العابدین هروی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر این موضوع ثابت شده که درصد بالایی از بیماری‌های عفونی و غیر عفونی، در نتیجه وضعیت بد غذایی بروز می‌کند و در موارد زیادی این نوع بیماری‌ها موجب مرگ فرد مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به نقش عوامل غذایی در بروز بیماری‌های عفونی تاکید کرد: بر طبق برخی از پژوهش‌ها بیش از یک سوم موارد بیماری‌های عفونی، با توجه به نوع تغذیه افراد بروز کرده و در واقع با اصلاح عادات غذایی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

هروی با بیان اینکه بسیاری از عفونت‌ها و مسمومیت‌ها با عوامل غذایی در ارتباط هستند، یاد آور شد: براساس بسیاری از پژوهش‌ها داشتن یک زندگی سالم به ویژه رعایت اصل تغذیه‌ای، می‌تواند اثرات به مراتب بهتری نسبت به سایر اقدامات داشته باشد و حتی افراد بیمار نیز نتیجه‌ای که می‌توانند از تغذیه مناسب بگیرند، شاید نتوانند از دارو و سایر روش‌های درمانی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است که بیش از گذشته در مورد نوع تغذیه مناسب آموزش‌های لازم به افراد جامعه داده شود تا اینکه بتوان خطر بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌ها را کاهش داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار