عامه مردم دچار سوء برداشت در مورد بیماری‌های تب‌دار هستند

متأسفانه عامه مردم دچار سوء برداشت‌هایی در مورد بیماری‌های تب‌دار هستند و حتی بسیاری از افراد متخصص نیز در این زمینه اطلاعات کافی و کامل در اختیار ندارند.

علیرضا توسلی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های تب‌دار ممکن است به علت دردهای گلو و دستگاه گوارش، عوارض بیشتری به همراه داشته باشد که در نتیجه آن فرد نتواند تغذیه مناسبی داشته و به زندگی عادی خود ادامه دهد.

وی گفت: متاسفانه عامه مردم دچار سوء برداشت‌هایی در مورد بیماری‌های تب‌دار هستند و حتی بسیاری از افراد متخصص نیز در این زمینه اطلاعات کافی و کامل در اختیار ندارند.

توسلی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که در مبتلایان به بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری‌های تب‌دار فراموش می‌شود تغذیه این افراد است، تصریح کرد:‌ فرد مبتلا ممکن است در نتیجه بیماری خود به راحتی نتواند غذا بخورد، اما این موضوع بدان معنی نیست که باید از خوردن غذا منع شود.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم بیمار را بر بیماریش غلبه دهیم، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهیم این است که او را از نظر غذایی تقویت کنیم.

توسلی افزود: اگر به وضعیت غذایی فرد مبتلا به بیماری‌های عفونی به درستی توجه شود، در آن صورت نه فقط بیماری‌ زودتر بهبود می‌یابد بلکه حتی در مواردی با کاهش یا قطع مصرف دارو نیز بیماری پس از چند روز بهبود می‌یابد و عوارض احتمالی دارو نیز برطرف می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار