بخشدار بومهن گفت: تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز بومهن با احکام قانونی بوده است و در راستای ساماندهی به وضعیت فعالیت ای عمرانی جهاد کشاورزی و شرکت عمران در کنار شهرداری‌ها فعالند.

رضا خدادادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت شهر بومهن و کنترل ساخت و ساز ها گفت: قبل از اینکه شهرهای پردیس و بومهن در کنار جاجرود در یک محدوده مشترک جامه شهرستان در مختصات جغرافیایی تهران بر تن کنند این منطقه بخاطر نظارت های محدود کانون فعالیت های غیر مجاز بود.

بخشدار بومهن در ادامه این مطلب تصریح کرد:از زمان استقرار مدیریت مستقل در پردیس در جایگاه فرمانداری زیر شاخه‌های آن مرتبط با کنترل فعالیت‌های عمرانی به شدت با ساخت و ساز های غیر مجاز در این شهرستان به ویژه بخش بومهن برخورد جدی با ابزار قانون داشته اند .

خدادادی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی و شرکت عمران در کنار بخشداری‌ها و شهرداری ها با تشکیل مجموعه ستادی دنبال حذف معضل ساخت ساز های غیر مجاز از سیمای بومهن می باشند، اضافه کرد: این نهاد ها حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و ملی را به عنوان وظیفه ذاتی در دستور کار خود دارند.

بخشدار بومهن در تشریح اقدامات اجرایی در راستای برخورد با متخلفان حوزه عمرانی در بخش بومهن، اظهار داشت: ماه گذشته تعدادی از ساخت و ساز های غیر مجاز با صدور احکامی از سوی فرمانداری و جهاد کشاورزی وحتی تغیر کاربری اراضی کشاورزی تخریب شد و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند .

دو سیستم تخلیه فاضلاب در شهرک طلائیه بومهن طراحی شده است

بخشدار بومهن گفت:دوسیستم تخلیه فاضلاب در شهرک طلائه طراحی شده است که یی از آنها در آستانه بهره برداری قرار دارد.

رضا خدادادی در مورد وضعیت شهر بومهن گفت: شهرک طلائیه در حوزه مدیریت شهری قرار دارد و شهرداری باید در مورد امورآن دخالت کرده و کمبود ها و مشکلات و خلاء های موجود در بدنه این شهرک صنعتی را رفع کند.

بخشدار بومهن در ادامه این مطلب تصریح کرد:بخشداری وظیفه ای در قبال ساماندهی ساختار شهرک طلائیه ندارد ولی نسبت به کمبودهای زیر ساختی در بدنه این شهرک صنعتی بی تفاوت نیست.

خدادادی در تشریح لزوه تعهدات دو سویه شهرداری بومهن و مالک شهرک طلائیه ، اضافه کرد : مالک نتوانست به تعهدات خود با وجود ساختار انبوه فعالیت های عمرانی در این منطقه عمل کند و در نقطه مقابل نیز شهرداری هم قبل از شکل گیری این مجموعه صنعتی نظارت دقیقی بر روند ساخت وساز ها جهت رعایت استاندارد ها در این شهرک نداشته است.

بخشدار بومهن با تاکید بر ساختار ضعیف زیر ساخت ها در شهرک طلائیه رها سازی زباله های صنعتی را شبانه به جریان رودخانه در این بخش از شهرستان پردیسمعضل زیست محیطی برشمرد و ابراز داشت: این منطقه محلی برای دفع فاضلاب و آبهای سطحی ندارد و این موضوع بستر ساز شکل گیری معضل بهداشتی و زیست محیطی بوده است.

خدادادی با بیان این مطلب که ساماندهی زیر بنایی شهرک طلایی در حوزه آب و فاضلاب در جریان برنامه های نظارتی بخشداری بومهن قرار دارد، اظهار داشت: جلساتی با حضور مالک و شهرداری بومهن در بحث رفع اختلافات و بررسی بدههی ها تشکیل شده است.

بخشدار بومهن در پایان خاطرنشان کرد: در جریان خروجی جلسات مالک دو سیستم طراحی دفع فاضلاب را طراحی کرده که یکی از آن در مرحله بهره برداری قرار دارد .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.