عضو شورای شهر "برنو" چک، تاکید کرد که سیاست های ویرانگرانه آمریکا باعث تشدید و افزایش اقدامات تروریستی در جهان شده و بی ثباتی و ناامنی در غرب آسیا همواره از اقدامات این کشور ناشی می‌شود

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ عضو شورای شهر "برنو" چک، "یرجی هراچیک" با انتشار تحلیلی در سایت الکترونیکی پارلمان چک گفت: آنچه اکنون در پاریس جریان دارد دستاورد سیاست های خودخواهانه آمریکا است که ثبات غرب آسیا را برهم زده و تنها به خاطر منافع سرمایه داران احتکاری آمریکا میلیون ها انسان را به رنج انداخته است.

او تاکید کرد اقدامات گروه تروریستی داعش و القاعده هیچ تفاوتی با اقدامات آمریکا ندارد.

"هراچیک" مسئولیت اصلی بحران آوارگان را متوجه آمریکا ساخت و تصریح نمود واشنگتن باید به این آوارگان پناه دهد؛ چراکه آنان قربانی سیاست های خودخواهانه این دولت هستند.

این تحلیلگر چک تبار با هشدار به این که عواقب عقب نشینی اروپا در مقابل آمریکا، همانطور که در اوکراین شاهد بودیم دامن خودشان را خواهد گرفت، گفت: اگر آمریکا نبود این افراد هیچگاه مجبور به مهاجرت از خانه و کاشانه خویش نمی‌شدند؛ چراکه در این حالت کشورهایشان با ثبات بوده و هیچ گروه تروریستی مانند داعش و یا غیر آن در آن حضور نداشت.

او همچنین تاکید نمود که اروپا بدون روسیه توانایی مقابله با پیامدهای ناشی از سیاست های آمریکا را نخواهد داشت و از اروپا خواست تا شریک واقعی و شریک غیر واقعی که از آنها جهت تحقق اهداف سلطه گرانه خود سوء استفاده می کند تمایز قائل شود.

گفتنی است، آمریکا همواره در تعامل با تروریسم برخوردی دوگانه داشته و در حالیکه ادعای مبارزه با تروریسم را دارد به تسلیح گروه های تروریستی افراطی تحت عنوان "مخالفان میانه رو" در سوریه اقدام می‌کند و علاوه براین با همکاری ناتو روند تسلیح گروه های تروریستی در لیبی را نیز تسهیل بخشیده‌اند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار