کبدی یکی از رشته‌های پر مدال ایران است اما مورد بی مهری مسئولان ورزشی قرار گرفته و همانند دیگر ورزش‌ها به این رشته توجهی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کبدی ورزشی جدید در ایران نیست و با اینکه زمان زیادی از ورود این رشته به ایران می‌گذرد همانند دیگر رشته‌های ورزشی شناخته شده نیست؛ مسئولان هم علی رغم اینکه کبدی ورزشی پر مدال برای کشورمان است هیچ کمک یا تبلیغاتی برای آشنایی ورزش دوستان نسبت به این رشته نمی‌کنند.

با توجه به اینکه این ورزش بسیار پرهیجان است و مسابقات برون مرزی زیادی در این رشته انجام می‌شود می‌تواند جوانان زیادی را به خود جذب کند اما به دلیل ناشناخته بودن و بی‌مهری مسئولان به این رشته مدال آور کبدی ورزشی غریب در کشور ما محسوب می‌شود.

در ایران برای ورزش‌هایی همچون فوتبال که تاکنون افتخار چشمگیری به دست نیاورده‌اند ارزش زیادی قائل می‌شوند و هزینه‌های گزافی صرف این رشته‌ها می‌کنند اما هیچ کمکی برای پیشرفت توسعه کبدی که نه تنها در در آسیا بلکه در جهان هم جزو قدرت‌های برتر هستیم نمی‌کنند و این مسأله موجب بی انگیزگی جوانانی که در این رشته فعالیت می‌کنند می‌شود.

**جذب حامی مالی مشکلات تیم‌های کبدی را حل می‌کند/ وضعیت سالن‌های تمرین تیم‌ها اسف بار است 

تیم‌هایی که در حوزه کبدی فعالیت می‌کنند با مشکلات متعددی روبرو هستند از جمله مشکلات تیم‌های باشگاهی و ملی نداشتن اسپانسر و عدم حمایت مالی است که برای ادامه کار به حمایت مالی نیاز دارند تعدادی از تیم‌های باشگاهی به دلیل نداشتن اسپانسر از حضور در رقابت‌های لیگ برتر انصراف داده‌اند و نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.

پخش مسابقات کبدی می‌تواند به رفع مشکلات این رشته کمک زیادی کند زیرا پخش رقابت‌ها موجب شناخت این رشته و در نتیجه جذب جوانان به این ورزش می‌شود و حتی تیم‌های باشگاهی و ملی می‌توانند از این طریق اسپانسر پیدا کنند و مشکلات مالی خود را به راحتی حل کنند.

به دلیل این که شناخت کافی از این ورزش پرهیجان وجود ندارد بنابراین تیم‌ها به سختی می‌توانند اسپانسر جذب کنند اما پخش مسابقات می‌توانند کمک زیادی به تیم‌ها برای جذب اسپانسر بکند.

با توجه به اینکه مسئولان کمک مالی به ورزش کبدی برای توسعه این رشته نمی‌کنند تنها راه حل مشکلات مالی جذب اسپانسر است از دیگر مشکلات تیم‌هایی که در حوزه کبدی فعالیت می‌کنند نداشتن امکانات کافی از جمله سالن تمرین است.

وضعیت سالن‌های تمرین اسف بار است و تیم‌ها مکان مناسبی برای تمرین ندارند و در زمین‌های هندبال و بسکتبال تمرینات خود را انجام می‌دهند حتی مسابقات لیگ نیز در مجموعه ورزشی‌هایی نامناسب برگزار می‌شود بنابراین باید زمین‌های مخصوص کبدی هرچه زودتر ساخته شود تا هم تیم‌ها به راحتی تمرین کنند و هم مسابقات به شکل مطلوب‌تری برگزار شود.

**همگانی کردن ورزش کبدی به توسعه آن کمک می‌کند

با توجه به شرایطی که این رشته دارد در بعد همگانی هم می‌توانیم به این ورزش توجه کنیم.

کبدی ورزشی است که می‌توانیم در پارک‌ها،‌زمان تفریح و مسافرت و بدون هزینه‌ زیادی انجام بدهیم اما برخی از رشته‌ها را نمی‌توان در مکان‌های عمومی انجام داد بنابراین با تبلیغات و آشنایی افراد جامعه نیز خانواده‌ها می‌توانند این ورزش مفرح را نهادینه کنند.

چندی پیش یعقوب مصحفی بنیانگذار شهربازی‌های سنتی از احداث این شهربازی‌ها در آینده نزدیک در 400 شهر کشور خبر داد.

در این شهربازی‌ها 15 غرفه بازی‌های سنتی از جمله کبدی وجود دارد احداث این شهربازی‌ها کمک زیادی به همگانی کردن کبدی، توسعه کبدی و جذب جوانان به این ورزش مهیج می‌کند که امیدواریم هرچه زودتر این شهربازی‌ها آغاز به کار کنند.

در پایان از مسئولان می‌خواهیم به کبدی توجه بیشتری نشان بدهند تا این رشته رشد و پیشرفت زیادی داشته باشد زیرا این رشته بسیار پر مدال و افتخار آفرین است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کبدی ، همگانی ، مقصودلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار