شهربازی های ورزشی سنتی در آینده ای نزدیک در 400 شهر کشور آغاز به کار خواهد کرد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ، یعقوب مصحفی ، بنیانگذار و طراح شهربازی های سنتی،ورزشی با اعلام این خبر گفت : وسعت این شهربازی ها به جمعیت هر شهر بستگی دارد اما به طور میانگین در هر شهربازی 20 غرفه پیش بینی می شود که 15 غرفه بازی های سنتی و ملی چون کبدی ، الک دولک ، طناب کشی و قصه گویی را شامل می شود و در پنج غرفه نیز بازی های بومی هر شهر بر پا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شهربازی های سنتی،ورزشی به نام سرزمین من نامیده می شود ، افزود : کودکان بین 2 تا 15 سال می توانند با پرداخت ورودی به مدت سه ساعت از همه غرفه های این شهربازی ها استفاده کنند که پرداخت این مبلغ ، امکان استفاده پدر مادرها حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ ها از امکانات مجموعه را میسر می کند.

به گفته مصحفی ، شهربازی های سنتی،ورزشی مجهز به یک اتاق فرمان است که کارشناسان با استفاده از دوربین های مدار بسته ، استعداد کودکان را شناسایی و در جهت شکوفا کردن آن برنامه ریزی می کنند همچنین اگر کودکی رفتاری ناهنجار داشته باشد کارشناسان کمک می کنند تا ناهنجاری ها به هنجار تبدیل شود.

وی ادامه داد : آرامش و امنیت ، بارزترین مشخصه شهربازی های سنتی در مقایسه با شهربازی های مکانیکی است ضمن اینکه کمک به احیای بازی های بومی و ملی از مزیت های آن به شمار می رود.

منبع ریال نیوز

برچسب ها: شهر ، بازی ، ورزش ، کبدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار