رسانه ای کردن و سر و صدا ایجاد کردن درباره اقدامات داعش در رسانه‌‌های غربی باعث می شود تا افراد بیشتری برای پیوستن به داعش تشویق شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فرانس 24 درگزارشی به موضوع ابعاد وجودی داعش در منطقه پرداخت و اعلام کرد تروریست ها اکنون دیگر از روشهای سنتی برای جذب نیرو استفاده نمی‌کنند بلکه از طریق اینترنت و رسانه های ارتباط جمعی این کار را انجام می‌دهند. 

"ماتیو گیدر"، استاد دانشگاه و کارشناس تروریسم در همین باره می گوید اینکه تروریست ها از اینترنت استفاده می کنند نیز چیز تازه ای نیست. چیزی که تبلیغات خوبی برای گروههای تروریستی به حساب می آید اقدام خود دولت های غربی است. به عنوان مثال، تونس با 10 میلیون نفر جمعیت بیشترین تروریست یعنی حدود سه تا چهار هزار نفر را به سوریه و عراق فرستاده است اما روزنامه ها و رسانه های ارتباط جمعی تونس آنگونه که باید اصلا به این موضوع نمی پردازند. اما کشوری مانند فرانسه که تعدادی از شهروندانش به داعش پیوسته اند رسانه های آن این موضوع را در بوق و کرنا کرده اند. همین سر و صدا ایجاد کردن باعث می شود افراد بیشتری برای پیوستن به داعش تشویق شوند.

واسم نصر خبرنگار فرانس 24 که با برخی از اعضای داعش از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط دارد می گوید اعضای داعش آنگونه که «فرهاد خسروخاور»، جامعه شناس فرانسوی-ایرانی، و مدرس عالی مطالعات اجتماعی پاریس می گوید تنها افراد طرد شده و سرخورده از جامعه نیستند. بلکه از هر گروهی اجتماعی در داعش وجود دارند. از استاد دانشگاه،پزشک و مهندس گرفته تا افسران ارشد و افراد عادی در این گروه دیده می شوند. افرادی حتی با همه اعضای خانواده شان به این گروه پیوسته اند. اما باید دید دلیل این دیوانگی و روانی عمل کردن آنها چیست. 

«ماتیو گیدر»، استاد دانشگاه و کارشناس تروریسم در ادامه بحث اعلام کرد نه اعلام جنگ آنگونه که باراک اوباما انجام داده است ، نه اجرای اقدامات استثنایی علیه داوطلبان پیوستن به داعش هیچ کدام راه حل خوبی برای مبارزه با داعش نیست. راه حل این است که کشورهای اروپایی از جمله فرانسه وقتی شهروندانش در عراق و سوریه گردن زده می شوند قافیه را نبازند. نباید این موضوع را در رسانه های ارتباط جمعی شان این قدر بزرگ کنند. برجسته سازی جنایات داعش ، هم تبلیغی برای این گروه است ، هم شیوه ای است تا افرادی که تاکنون شناختی از این گروه نداشتند شناخت بیشتری از آن پیدا کنند و برای پیوستن به آن تشویق شوند. 




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار