به نوشته واشنگتن پست، موساد به مدت ۹ سال از طریق پیجر‌هایی که به سفارش اسرائیل مونتاژ شده بود از حزب الله استراق سمع کرده است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات اسرائیلی ناشناس مدعی شد که آژانس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، سال‌ها حرکت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را دنبال می‌کرد. 

ارتش اسرائیل در نهایت نصرالله را با افزایش درگیری بین اسرائیل و حزب الله در ماه گذشته ترور کرد. انفجار پیجر‌ها سرآغاز عملیات اسرائیل علیه حزب الله لبنان بود؛ و پس از آن حمله به بیروت و ترور دبیرکل حزب الله بود که رژیم صهیونیستی آن را عملی کرد.

بر اساس این گزارش، موساد همچنین به مدت ۹ سال از طریق پیجر‌هایی که به سفارش اسرائیل مونتاژ شده بود از حزب الله استراق سمع کرده است. این دستگاه‌ها همچنین یک ماده منفجره قوی را در خود نگه می‌داشتند که «به قدری پنهان شده بود که حتی اگر دستگاه باز می‌شد، عملاً قابل شناسایی نبود». 

ماه گذشته صد‌ها پیجر در لبنان منفجر شد که ده‌ها کشته و صد‌ها زخمی بر جای گذاشت. وانشگتن پست در گزارش خود آورده است پیجر‌هایی که در لبنان منفجر شد، توسط موساد طراحی و در اسرائیل مونتاژ شده بود. هدف این بوده که هر ۲ دست کاربران پیجر‌ها منفجر شود تا دیگر توان جنگیدن علیه اسرائیل را نداشته باشند.

در این گزارش آمده است که تصمیم برای منفجر کردن پیجر‌ها در ۱۷ سپتامبر گرفته شد، اگرچه «برخی از مقامات ارشد سیاسی و نظامی در اسرائیل عمیقاً در مورد هدف قرار دادن نصرالله تردید داشتند».

واشنگتن پست در بخش دیگری از گزارش خود به توزیع پیجر جدید مدل AR۹۲۴ از «آپولو» که مناسب استفاده برای ارتباط شبکه‌ای گسترده بین نیرو‌های حزب‌الله اشاره کرد و نوشت: «این پیجر کمی حجیم بود، اما برای سالم‌ماندن در شرایط میدان جنگ ساخته شده بود. این دستگاه دارای طراحی تایوانی ضدآب و باتری بزرگی بود که می‌توانست ماه‌ها بدون شارژ کار کند. مهم‌تر از همه، هیچ خطری وجود نداشت که پیجر‌ها توسط اسرائیل ردیابی شوند. از این رو رهبران حزب‌الله ۵ هزار دستگاه از آن را خریدند و در ماه فوریه شروع به تحویل آنها به جنگجویان سطح متوسط ​و پرسنل پشتیبانی کردند.»

طبق ادعای این روزنامه «هیچ‌یک از کاربران مشکوک نبودند که یک بمب اسرائیلی همراهشان دارند و یکی از شوم‌ترین قسمت‌های ماجرا روش رمزگشاییِ دو مرحله‌ای بود که اکثر کاربران را مجبور می‌کرد، پیجر‌ها را با ۲ دست نگه دارند.»

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
خدا لعنت کنه این نفوذی های نامرد رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
موساد سی سال دنبال کاراطلاعاتی سیدحسن بوده وتا توانست حلقه یاران سید حسن نفوذ کند که کرد و بایک عملیات دقیق دیرک خیمه مقاومت را پایین آورد اونوقت دوتا موشک با تخریب جزئی ذوق زده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۳
طراح این عملیات واقعا نابغه بوده
آخرین اخبار