نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیشنهاد مکرون برای توقف ارسال سلاح به تل‌آویو به شدت انتقاد کرد. 

پس از آنکه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه درخواست برای توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را مطرح کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید خطاب به مکرون گفت: «در حالی که ما مشغول جنگ هستیم، مکرون و دیگر مقامات غربی خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل هستند. شرم بر شما باد». 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو مدعی شد که رژیم صهیونیستی حتی بدون حمایت این کشور‌ها نیز پیروز خواهد شد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به حمله موشکی سه‌شنبه شب ایران گفت: «ایران صد‌ها موشک بالستیک را به سمت ما شلیک کرد که یکی از بزرگ‌ترین حملات تاریخ است» و در ادامه مدعی شد که حملاتی از این دست را نخواهد پذیرفت. 

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه عصر امروز در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فرانس اینتر» گفت: «من فکر می‌کنم اولویت امروز ما این است که به یک راه حل سیاسی بازگردیم و تحویل سلاح برای جنگ در غزه را متوقف کنیم».

 فرانسه از سال ۲۰۱۵ حدود ۷۶۷ مجوز صادرات سلاح برای اسرائیل صادر کرده است. علاوه بر این، فرانسه به طور متوسط ۲۰ میلیون یورو در سال تجهیزات نظامی به اسرائیل می‌فروشد. «ژان کلود سامولیه» رئیس عفو بین الملل فرانسه در نامه سرگشاده‌ای که زمستان گذشته در وب سایت این سازمان منتشر شد، خطر نسل کشی در غزه را برجسته کرد و از امانوئل مکرون خواست فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار