در پی حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان در شمال غزه، ۱۷ نفر به شهادت رسیدند که ۹ نفر آنان کودک بودند.

«محمود باسال» سخنگوی آژانس دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال غزه، دست کم ۱۷ نفر به شهادت رسیدند که ۹ نفر آنان کودک بودند.

به گزارش الجزیره، ارتش صهیونیستی پیش‌تر مدعی شده بود که حماس در حال بازسازی خود در شمال غزه است و به همین دلیل اردوگاه جبالیا محاصره شده است. 

رژیم صهیونیستی در حالی به کارزار نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد که یک سال از آغاز جنگ در این نوار محاصره شده می‌گذرد. در این مدت، حامیان و متحدان غربی رژیم اسرائیل از هرگونه مجازات آن خودداری کرده و اجازه دادند تمامی قوانین بین‌المللی و هنجار‌ها در نوار غزه زیر پا گذاشته شود.

طی یک سال گذشته، تخریب اردوگاه‌های آوارگان و بمباران بیمارستان‌ها و مدارس توسط رژیم صهیونیستی به امری عادی در غزه تبدیل شده و با این حال اسرائیل نه تنها نتوانسته به هیچ هدف مهمی در این منطقه دست یابد، بلکه در تعیین استراتژی کلی خود نیز ناکام بوده است. 

از سال گذشته تا کنون بیش از ۴۱ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که یک چهارم این افراد شناسایی نشده‌اند. مجموعا گفته می‌شود ۱ نفر از هر ۵۵ نفر در غزه طی جنگ یک ساله به شهادت رسیده است و حتی کارشناسان معتقدند که ممکن است آمار واقعی ۱۰ هزار نفر بیشتر از این باشد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار