در ادامه روند جدید اعدام تروریست ها در پاکستان، نام دو نفر دیگر از کسانی که به جرم دست داشتن در حملات تروریستی در زندان به سر می بردند، به فهرست اعدامی ها اضافه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"محمد نواز شریف" نخست وزیر پاکستان هفته گذشته و یک روز بعد از حمله تروریستی مرگبار به مدرسه پیشاور، در اقدامی ضدتروریستی، اعلام کرد که روند ممنوعیت اعدام علیه تروریست ها در این کشور باید برداشته شود.
 
از زمان اتخاذ این تصمیم تا کنون، شش تروریست در پاکستان به دار آویخته شده اند و پنج نفر دیگر نیز روز دوشنبه آینده اعدام خواهند شد.
 
روز پنجشنبه نیز یک دادگاه ضد تروریسم در پاکستان برای دو نفر از تروریست هایی که در زندان "فیصل آباد" در حبس بودند، حکم اعدام صادر کرد و این افراد نیز به زودی پای چوبه دار حاضر خواهند شد.
 
"فیض احمد" و "محمد شریف" نام دو نفری است که به دلیل ارتکاب حملات تروریستی در سال های گذشته، تا کنون زندانی بوده اند و به دلیل تعلیق اجرای حکم اعدام در پاکستان از سال 2008، همانند تعداد زیادی دیگری از تروریست ها، در کنار دیگر زندانیان که بخاطر جرائم غیرتروریستی زندانی شده اند، در زندان بسر برده اند.
 
اجرای مجازات اعدام در پاکستان از سال 2008 و به دلیل فشارهای برخی دولت ها و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر، به تعلیق در آمده بود و این روند باعث شده بود تا حکم اعدام حتی در مورد تروریست ها نیز اجرا نشود.
 
روز گذشته، اتحادیه اروپا به تصمیم جدید دولت پاکستان مبنی بر از سرگیری اجرای حکم اعدام برای تروریست ها واکنش نشان داد و با صدور بیانیه ای که می توان آن را به نوعی دلسوزی برای تروریست ها دانست، اعلام کرد که اعدام تروریست ها کمکی به روند مبارزه با تروریسم نخواهد کرد.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.