جعفری گفت: اگر چه قرار بود براساس برنامه پنجم توسعه رشد پژوهش در بودجه هر سال 0.5 درصد افزایش یابد اما با گذشت 4 سال از این قانون تنها 0.48 درصد رشد بودجه پژوهشی داشته‌ایم.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اگر چه قرار بود بر اساس برنامه پنجم توسعه هر ساله 0.5  درصد به بودجه پژوهشی اضافه گردد اما با گذشت 4 سال از این برنامه تنها 0.48 درصد در بودجه پژوهشی پیش رفته‌ایم که تأسف بار است.

وی گفت: مقرر بود هر ساله 0.5 درصد به بودجه بخش‌های پژوهشی اضافه گردد تا به 3 درصد از سهم کل بودجه برسد اما به علت عدم توجه به این حوزه اکنون شاهد این وضعیت هستیم. 

وی با بیان اینکه حتی تأسف بار است که بگویم بودجه‌ای که به اسم پژوهش رقم می خورد نیز به کام سایر بخش‌ها و مسائل حاشیه‌ای می رفت، خاطر نشان کرد: این یعنی فرهنگ پژوهش محوری در کشور وجود ندارد وگرنه طرح‌های کاربردی بخشی جدا نشدنی از پژوهش‌اند که می توانند در سطح کلان نیازهای جامعه را برطرف سازند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که از هدر رفت بودجه پرهیز شود و تا حد ممکن آنچه به حوزه پژوهش تعلق می‌گیرد خرج مصارف دیگر نشود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار