عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نگذاریم بودجه پژوهشی باز هم مظلوم واقع شود/ پژوهش را از حاشیه به متن بودجه بیاوریم

صابری گفت: الان یکی از ضروریات توسعه کشور پیشبرد پژوهش‌های راهبردی است و با توجه به این که در سیاست‌های کلی علم و فناوری هم به افزایش بودجه پژوهشی اشاره شده، نباید بگذاریم همانند سال‌های قبل این حوزه مورد بی‌توجهی واقع شود.

دکتر رضا صابری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ضروریات توسعه کشور انجام پژوهش‌های راهبردی است که در سیاست‌های کلی علم و فناوری نیز به آن تأکید فراوان شده است و انتظار ما از دولت این است که این موضوع در بودجه سنواتی به یک شاخص مبدل گردد.

وی تصریح کرد: نمایندگان در تلاش‌اند در تنظیم مقررات مالی این موضوع را به یک ضرورت تبدیل کنند و به صورت یک قانون مصوب در بودجه سالانه در نظر گرفته شود و امید این داریم که دولت نیز در لایحه بودجه خود به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این که دغدغه کنونی ما این است که با توجه به کاهش بودجه حاصل از درآمد نفت نباید بودجه پژوهشی متأثر واقع شود، خاطرنشان کرد: خواسته و انتظار نمایندگان این است که اگر ضرورتی در کاهش بودجه برخی بخش‌ها وجود دارد این کاهش در بخش پژوهشی اعمال نگردد، چرا که توسعه راهبردی و پایدار وابسته به بودجه پژوهشی است.

وی یادآور شد: اگرچه در برخی بخش‌ها از جمله نانو و هوافضا به وضعیت مطلوبی رسیده‌ایم اما این موضوع در حوزه پژوهش‌های راهبردی جای کار دارد و نباید هم‌چون سال‌های گذشته بودجه پژوهش در سایر حوزه‌ها قرار گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار