رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

94 سالی سرنوشت‌ساز در تعیین بودجه پژوهشی است/دغدغه بودجه پژوهشی را تا افزایش آن دنبال می‌کنیم

زاهدی گفت: با توجه به این که به زمان بررسی بودجه رسیده‌ایم، مهم‌ترین دغدغه مجلس اتخاذ تصمیمات خوب و جدی در تعیین سقف بودجه پژوهشی است.

دکتر محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زمان بررسی لایجه بودجه 94 در مجلس آغاز شده است و با توجه به این که مهم‌ترین مشکل بخش آموزش عالی کمبود بودجه و کم‌توجهی به حوزه پژوهشی است موجب شده پس از گذشت 4 سال از قانون برنامه پنجم توسعه هنوز بودجه این بخش و برنامه‌های پژوهشی چشم‌انداز 1404 محقق نشود.

وی با بیان این که سال 94 آخرین سال از برنامه پنجم توسعه است و بنابر پیش بینی بودجه پژوهشی باید 3 برابر Gbp باشد، خاطرنشان کرد: به همین علت،‌ مجلس دغدغه جدی در خصوص تعیین بودجه پژوهشی سال 94 دارد و از دولت و وزارت علوم می‌خواهیم ضمن توجه به تمام دغدغه‌های موجود در بخش پژوهش بودجه‌ای در خور برای این حوزه در نظر بگیرد تا بتوانیم سال 94 را سالی پربار در حوزه پژوهش بخوانیم.

وی یادآور شد: سال آینده باید برنامه ششم توسعه تشکیل و تدوین شود، لذا باید دولت سقف مناسبی در جهت پیشبرد برنامه‌های پژوهشی و اقتصاد دانش بنیان تعیین نماید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار