رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آمایش سرزمین نیازمند تحقق بودجه پژوهشی است/ اولویت اول حوزه آموزشی در بودجه پژوهش است

زاهدی گفت: با توجه به این که آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی در حوزه آموزش و فناوری نیازمند پژوهش‌های راهبردی است، تا زمانی که بودجه پژوهشی مشخص و محقق نشود، نمی‌توان به آمایش سرزمین نیز امیدوار بود.

دکتر محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علی‌رغم تأکیدی که در استفاده از طرح‌های پژوهشی در اقتصاد دانش بنیان می‌شود، هنوز بسیاری از پروژه‌های پژوهشی به علت نبود بودجه و منابع کافی در نطفه باقی مانده‌اند و هنوز اقتصاد دانش بنیان بدون شاخص پژوهشی در انتظار تحقق است.

وی گفت: اگر دولت توجه ویژه‌ای به پژوهش در بودجه 94 لحاظ کند شاید بتوان کاستی‌های این چند ساله را در بعد پژوهشی جبران نمود اما با توجه به این که سال آینده سال آخر برنامه پنجم توسعه است،‌ لذا باید سخت‌تر و سریع‌تر این راه را دنبال نمود تا حداقل بتوان گامی مثبت و مؤثر در این حوزه عملیاتی نمود.

وی با بیان این که آمایش سرزمین نیازمند اولویت آموزش در بودجه پژوهش است، خاطرنشان کرد: اولویت آموزش در بودجه پژوهش است چیزی که به واسطه آن می‌توان متکی به اقتصاد دانش بنیان جلو رفت و اهداف آموزشی را دنبال نمود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار