مدیرکل گمرک یزد گفت: در 6 ماه نخست سال جاری با وجود مشکلات در کشورهای همسایه نظیر عراق صادرات کالا از گمرک این استان با 6 درصد رشد به 257 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ سید اصغر چاوشی زاده گفت:سیاست گمرک استان یزد کاهش هزینه صاحبان کالا و همزمان با آن افزایش درآمدهای گمرکی است.

وی با بیان اینکه بخش اقتصادی استان در شرایط فعلی نیازمند کمک است، اظهار داشت: بخش تولید با مشکلات متعددی نظیر تحریم، نقدینگی و مسائل مالی دست و پنجه نرم می کند و باید به آنان در چنین شرایطی کمک شود یا حداقل با روی خوش پذیرای آنان باشیم.

چاوشی زاده به رشد شاخص های گمرک استان یزد در 6 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته 50 درصد صادرات کالاهای تولید استان یزد از سایر گمرکات کشور بود که این شاخص اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: گمرک استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری در بین 126 گمرک صادراتی کشور رتبه 9 را به خود اختصاص داده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: درآمد گمرک این استان از 60 میلیارد ریال در سال 87 به یکهزار و 70 میلیارد ریال در پایان سال 92 رسیده است.

وی در پایان این نشست به مشکل فضای فیزیکی گمرک یزد اشاره کرد و افزود: این گمرک در زمینه فضای فیزیکی با مشکلات جدی روبرو و نیازمند توجه جدی مسوولان است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه گمرک یزد یکی از گمرکات شاخص کشور است، گفت: این اداره از نظر سلامت اداری نیز یکی از برترین گمرکات کشور به شمار می رود.

علی نمازی با اشاره به خوشنامی گمرک یزد در سطح کشور اظهار داشت: عملکرد گمرک در این استان از گمرک امانات پستی شروع شد و اکنون تقریبا همه مجوزها و رویه ها در آن وجود دارد و یکی از گمرکات برتر کشور است.

وی با اشاره به ارتباط خوب گمرک یزد با ارباب رجوع و صاحبان کالا تصریح کرد: باید بستر لازم برای سرمایه گذاری در استان یزد را فراهم و محیط امن و آرامی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرد.

نمازی تاکید کرد: باید با تعامل دستگاه های زیر مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی بستر لازم برای سرمایه گذاری در استان یزد فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان یزد ادامه داد: خوشبختانه یزد دارای گمرک پا به کاری است و سیستم بانکی آن کمترین انحراف را در کشور دارد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: گمرک ، امانات ، معامله ، اقتصاد ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.