یدیعوت آحارونوت نوشت: اختلافات داخلی کابینه اسرائیل، چشم انداز پیروزی حزب لیکود را در انتخابات پیش رو تیره کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در تحلیلی درباره تحولات سیاسی اسرائیل نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کنترل اوضاع را نه فقط در شرق بیت المقدس از دست داده است. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم نتانیاهو کنترل سازمان های دولتی را در غرب بیت المقدس نیز از دست داده است.

"یائیر لاپید" وزیر دارایی اسرائیل در دوسالی که در دولت نتانیاهو خدمت کرده است، تا کنون با وی مخالفت نکرده بود و به خوبی به وظایفش عمل می‌کرد. 

حتی در مذاکرات پشت پرده نیز وی بر این نکته که نتانیاهو رئیس است و همه وزیران باید حکمیت وی را بپذیرند تاکید داشت. تا شنبه گذشته همه چیز خوب پیش می رفت. چیزهایی که لاپید در مجلسی فرهنگی در تل اویو درباره نتانیاهو مطرح کرد، این موضوع را مشخص کرد که بدون تردید عمر دولت کنونی به پایان رسیده است.

لاپید یکی از موضوعات محرمانه درباره دولت را فاش کرد نخست وزیر در یک ماه گذشته درباره هیچ یک از موضوعاتی که به من ارتباط دارد با من مشورت نکرده است. نه درباره بودجه و نه درباره اعتصاب احتمالی کارگران.

نتانیاهو در یک سال با هیچ یک از وزرای خود درباره موضوعات مرتبط با آنها مشورت نکرده است. 

روز شنبه یکی از وزرای نتانیاهو گفت: نتانیاهو به هیچ موضوعی به جز یک موضوع که آن هم به ادامه حیات سیاسی نتانیاهو کمکی نمی کند، علا قه ای ندارد.

نتانیاهو در حال آماده کردن خود برای دور چهارم نخست وزیری است، اما انتظار می‌رود نتواند در این انتخابات پیروز شود.

یک وزیر نتانیاهو گفت: مشکل اصلی نتانیاهو این است که با وجود سال های طولانی فعالیت سیاسی و نخست وزیر بودن، نتوانسته است برای خود در میان دیگران اعتبار کسب کند. وی قدرت لازم را برای تصدی مقام نخست وزیری ندارد.

به نوشته این روزنامه، نشانه های دیگر که نشان می دهد دولت اسرائیل به پایان راه خود رسیده است نیز وجود دارد. به عنوان مثال در اخر این هفته اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل طرح سیاسی خود را برای توافق منطقه ای با کشورهای عربی و فلسطین ارائه کرد. لیبرمن بیشترین تمایل سیاسی را دارد و تقریبا تبلیغات سیاسی خود را زودتر از دیگران آغاز کرده است.

اگر حملات به لاپید و تزیپی لیونی وزیر دادگستری افزایش یابد، حزب لیکود بخش دیگر رای دهندگان خود را نیز از دست می‌دهد. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار