رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب الله لبنان تجربه طولانی دارد و درباره ایران نیز معتقد است گزینه نظامی آخرین گزینه باید باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،‌ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توافق کردند که "گادی ایزنکات" به جای بنی گانتز به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش این رژیم انتخاب شود.

حسن حجازی گزارشگر المنار در گزارشی گفت آیزنکات فارغ التحصیل جبهه شمالی است که سالیان طولانی در جنگ علیه حزب الله لبنان حضور داشته است.
آیزنکات پس از کشمکش بین نتانیاهو و یعلون انتخاب  شد. نتانیاهو مایل بود که معاون رئیس سابق ستاد مشترک یعنی یوآف گالن انتخاب شود اما یعلون نیز بر انتخاب آیزنکات اصرار داشت.

آیزنکات هنگام حمله اخیر به نوار غزه گفته بود: ما ابتدا از عملیات به مدت چهار تا شش روز صحبت کردیم اما عملا به یک جنگ طولانی تبدیل شده که باعث اختلاف شده است.

آیزنکات به عنوان فرمانده منطقه شمالی انتخاب شده بود تا فرماندهی منطقه شمال را پس از جنگ ژوئیه سال 2006 میلادی ترمیم و فرماندهی این منطقه را برای جنگ سوم احتمالی در برابر حزب الله لبنان آماده کند.

رسانه های اسرائیلی خاطر نشان کردند آیزنکات از نظریه "ضاحیه ( جنوب بیروت)" یعنی نابودی متمرکز زیرساختهای مدنی برای کوتاه کردن مدت جنگ حمایت می کند اما از طرف دیگر از آن دسته از فرماندهان نظامی است که می گوید گزینه جنگ علیه ایران همچنان آخرین گزینه است.

"اور هیلر" متخصص در امور نظامی به شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: احتمالا آیزنکات مواضعش را در خصوص مسائل مطرح شده در دستور کار یعنی سوریه و ایران و حزب الله و فلسطینیان تغییر نداده است. او حمله به ایران را زمانی لازم می داند که شمشیر هسته ای گردن ما را هدف قرار دهد.

تحلیلگران صهیونیست گفتند نتانیاهو معتقد است آیزنکات در اندیشه دوقلوی بنی گانتز است که نتوانست تکلیف جنگ اخیر علیه غزه را مشخص کند و نتانیاهو خواستار رئیس ستاد مشترک قاطعانه تری در گزینه جنگ بود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار