موضع سیاسی آمریکا و انگلیس در برخورد با گروگان‌گیرها

روزنامه نگار مشهور انگلیسی تاکید کرده است که آمریکا و انگلیس، حمایت از شهروندان خود در سراسر جهان را وظیفه اخلاقی خود نمی دانند و از این رو، هیچ اقدامی جهت آزادی شهروندان خود از دست ترویست ها انجام نمی‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جاناتان لیتل" روزنامه نگار مشهور انگلیسی، تاکید کرده است که آمریکا و انگلیس، برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، حمایت از شهروندان خود در سراسر جهان را وظیفه اخلاقی خود نمی‌دانند و از این رو، هیچ اقدامی جهت آزادی شهروندان خود از دست گروه تروریستی داعش در سوریه،انجام نمی دهند.

لیتل با انتشار مقاله ای تحت عنوان "عدم مذاکره با گروگان گیرها، آمریکا و انگلیس را به جنگ کشانده است"  می نویسد: چندی پیش، روزنامه نیویورک تایمز، مقاله ی بلندبالایی را منتشر کرد که در آن از سیاست های کشورها در خصوص پرداخت فدیه به گروگان گیرها و عدم پذیرش آمریکا و انگلیس، نسبت به پرداخت آن برای آزادی شهروندان خود سخن گفته بود.

این نویسنده در ادامه می گوید: این مقاله، طبیعتا پیش از بریده شدن سر سه شهروند آمریکایی، به نام های جیمز فولی، استیون اسلو و پیتر کاسینگ و نیز دو شهروند انگلیسی به نام های دنیل هاینز و آلن هاینگ در مقابل دوربین ها، توسط داعش بوده است.

این نویسنده اشاره می کند که موضع سیاسی آمریکا و انگلیس در برخورد با گروگان گیرها، سیاستی منافقانه و دوگانه می باشد، به عنوان مثال، دولت اوباما، با آزادی پنج تن از فرماندهان بازداشتی سازمان القاعده در زندان گوانتانامو، در مقابل آزادی یک سرباز آمریکایی که پنج سال تحت باز داشت این سازمان بوده، موافقت کرده است، ولی از پرداخت باج، به گروه تروریستی داعش که سر شهروندانش را می برد، خودداری نموده است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار