"آنگلا مرکل"؛ صدر اعظم آلمان امروز دوشنبه، بر ضرورت بقای انگلیس در اتحادیه اروپا تاکید کرد و از این کشور به عنوان دروازه اروپا به جهان یادکرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "النهار"؛آنگلا مرکل؛ صدر اعظم آلمان امروز دوشنبه، بر ضرورت بقای انگلیس در اتحادیه اروپا تاکید کرد و از این کشور به عنوان دروازه اروپا به جهان یادکرد.

این در حالی است که پیش از این، نخست وزیر انگلیس، "دیوید کامرون"، تصریح کرده بود چنانچه در انتخابات آتی انگلیس پیروز شود، در سال 2017، یک همه پرسی در خصوص بقای کشورش در اتحادیه اروپا، انجام خواهد داد .

وزیر خارجه این کشور نیز روز جمعه هشدار داده بود که چنانچه پیشنهادات انگلیس در خصوص قوانین مربوط به مهاجرت، نادیده گرفته شود، آمادگی خروج از اتحادیه  اروپا را خواهد داشت و این تصمیم انگلیس بر بقای دیگر کشورهای عضو نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این در حالی است که مرکل دراوایل ماه جاری، به کامرون هشدار داده بود که در مورد موضوع مهاجرت، با اتحادیه اروپا، به جایگاهی غیر قابل بازگشت رسیده است؛ ولی او امروز، تاکید کرد که حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، مهم است و من برای تضمین بقای این کشور در اتحادیه ی اروپا، تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

صدر اعظم آلمان، در پی حضور خود در اجلاس جی 20، گفت: آنچه انگلیسی‌ها تصمیم می‌گیرند، به خودشان مربوط است و به آنچه دیگران در مورد آن می‌گویند، گوش نخواهند داد؛ ولی حضور این کشور در اتحادیه اروپا برای ما بسیار مهم است؛ چرا که این کشور، دروازه اروپا به جهان به شمار می‌رود؛ از این رو من تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت و امیدوارم که بتوانم آنها را جهت بقا در اتحادیه اروپا، متقاعد سازم.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار