شهر "جبل راس" در استان الحدیده یمن به کنترل کامل جنبش انصار الله یمن در آمده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، شهر جبل راس در استان الحدیده در غرب یمن نیز به کنترل کامل جنبش انصار الله یمن در آمده است.

خبرنگار الجزیره گفت الحوثی ها صبح امروز بر فرمانداری شهر جبل راس در استان الحدیده تسلط یافتند و افراد مسلح خود را در جاده های اصلی و ساختمانهای دولتی مستقر و در جاده های منتهی به استانهای اب و ذمار پستهای امنیتی ایجاد کرده اند.

افراد مسلح وابسته به "انصار الشریعه" وابسته به القاعده دیشب از فرمانداری جبل راس عقب نشینی کردند. اعضای القاعده چند روز بود که کنترل این شهر را به دست گرفته بودند.

"حمدی بکاری "خبرنگار الجزیره در صنعا در گفتگوی تلفنی گفت : جبل راس به کنترل کامل الحوثی ها در آمده است و در آن مستقر شده اند. جبل راس منطقه راهبردی و مهمی است. هر کس بر این منطقه تسلط پیدا کند می تواند بر بسیاری از امور اشراف داشته باشد.

افراد مسلح القاعده چند روز پیش بر جبل راس تسلط یافته بودند اما دیشب از این منطقه به سوی منطقه العدین عقب نشینی کردند. العدین از توابع استان اب است.

حمدی درباره واکنشها به ترور "عبد الملک متوکل "از شخصیتهای سیاسی یمنی گفت واکنشها به این ترور گسترده بوده است. تا این لحظه هیچ طرفی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است اما "عبد ربه هادی منصور "رئیس جمهور یمن کمیته ای به ریاست رئیس سازمان امنیت سیاسی و عضویت رئیس سازمان امنیت ملی و شهردار صنعا تشکیل داده است. این ترور اوضاع سیاسی یمن را پیچیده تر کرده است. کشور از خلاء امنیتی و ارتش و نیروهای امنیتی رنج می برد و دولت حضور ندارد. مردم اوضاع معیشتی دشواری دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار