قم؛

رشد مثبت تورم زمینه ساز 10هزار فرصت شغلی مناسب دراستان قم

تورم در دو سال گذشته رشد منفی داشته است و هر درصد رشد منفی 10 هزار شغل را از بین خواهد برد در نتیجه باید به دنبال رشد مثبت تورم باشیم .


 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ سیدحسن رضوی معاون برنامه ریز استان با بیان اینکه اقتصاد نظام اسلامی تاکنون مبتنی بر منابع نفتی بوده است بیان کرد: این امر در دوران‌های گذشته به خوبی نمایان بوده است.

وی با توجه به تقویت نظام اقتصادی گفت : دولت تدبیر و امید برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را در نظر گرفته است.


معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با توجه به اینکه بانک‌ها بستری مناسب برای تقویت اقتصاد نظام اسلامی هستند افزود:ریل اقتصادی باید بازسازی شود و این امر نیازمند تلاش و همت مضاعف است.


رضوی با بیان اینکه حمایت‌ از واحدهای صنعتی عاملی برای پیشبرد وضعیت اقتصادی استان قم خواهد بود تصریح کرد: کنترل تورم، نقدینگی 60 هزار میلیارد تومانی در کشور، ثبات بخشیدن به قیمت‌های بازار و ساماندهی وضعیت اقتصادی مردم از اهداف اقتصادی دولت است.


وی ادامه داد: تورم در دو سال گذشته رشد منفی داشته است و هر درصد رشد منفی 10 هزار شغل را از بین خواهد برد در نتیجه باید به دنبال رشد مثبت تورم باشیم تا بتوانیم با هر درصد افزایش 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.


معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قم با تاکید بر اینکه مشکلات واحدهای صنعتی باید رفع شود خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی بر اساس سیاست‌های بانکی راهکاری برای حمایت از صنعتگران است.

وی عنوان کرد: در سال‌های جاری و آینده برای اینکه بتوانیم 600 هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم نیازمند 20 الی 30 هزار میلیارد تومان بودجه هستیم که این مبلغ معادل 34 درصد از بخش سپرده‌های بانکی کشور است.


رضوی با بیان اینکه 73 درصد از نقدینگی ایران اسلامی در نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری شده است یادآور شد: 60 درصد از این آمار نزد بانک‌های خصوصی است که باید در چرخه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم مطرح کرد: امیدواریم با تلاش و همت مضاعف بتوانیم از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی که در اصول اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، رشد ، تورم ، زمینه ساز ، فرصت ، شغلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.