دانشگاه صنعتی شریف برای چندمین سال پیاپی عنوان مؤسسه برتر نهمین جشنواره برترينهاي فناوري نانو را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه شریف، در نهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری و جمعی از مسئولان‏، اساتید و پژوهشگران کشور‏، روز گذشته در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، دانشگاه صنعتی شریف در فعالیت های سال 1392 با 4559 امتیاز رتبه نخست و دانشگاه های تهران و تربیت مدرس به ترتیب با امتیازهای 3834 و 3527 جایگاه های بعد را به خود اختصاص دادند. 

بنا بر این گزارش؛ دکتر امید اخوان عضو هيأت علمی دانشکده فیزیک در میان ده متخصص برتر نانوفناوری قرار گرفت و دانشگاه شریف با دارا بودن 11 متخصص در میان 100 متخصص برتر نانوفناوری بیشترین تعداد را در مقایسه با دیگر دانشگاه ها به خود اختصاص داد. 

گفتنی است، جشنواره برترین‌های فناوری نانو به منظور ارزیابی و رتبه‌بندی فعالیت‌ها و دستاوردهای متخصصین و نهادهای فعال در حوزه فناوری نانو‏ به صورت سالانه از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود و در نمایشگاهی که از تاریخ 14 الی 17 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، دستاوردهای نانوفناوری کشور در معرض دید متخصصان و علاقمندان قرار گرفت. در این نمایشگاه طرح داربست نانوکامپوزیتی استخوان، دستاورد رساله دکتری خانم دکتر الناز تمجید دانش آموخته پژوهشکده علوم و فناوری نانو، به عنوان یکی از ایده های نوآورانه منتخب ستاد توسعه نانوفناوری ارائه شد. همچنین بخشی از توانمندی های دانشگاه به خصوص در حوزه ساخت تجهیزات مورد نیاز برای سنجش خواص سلول های خورشیدی در غرفه پژوهشکده علوم و فناوری نانو و نیز غرفه شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار