رئیس جمهور آمریکا از نظامیان جنگ آزموده و معلول آمریکایی تمجید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران پایگاه اینترنتی کاخ سفید در گزارشی متن سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جمع نظامیان جنگ آزموده معلول آمریکایی را منتشر کرد.

باراک اوباما در این سخنرانی ضمن تمجید از اقدامات نظامیان جنگ آزموده آمریکایی که در نبردهای مختلف اعضای بدنشان را از دست دادند، گفت:ما امروز دو نبرد را که باعث معلول شدن نظامیان جنگ آزموده ما شد به یاد می آوریم. یکی از این نبردها در خارج و نبرد دیگر در داخل کشور است. نبرد در داخل کشور ، نبرد برای بهبود یافتن و بهتر شدن وضعیت شما است که البته این نبرد می تواند گاهی سخت تر هم باشد.

اوباما خطاب به این نظامیان با تجربه گفت راهی را که آنها طی کردند به تنهایی صورت نگرفت بلکه خانواده‌های آنها نیز در این مسیر همراهشان بودند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بیائید هرگز در ورود به جنگ عجله نکنیم چون دختران و پسران نظامی آمریکا زخم های جنگ را در زندگی خود دارند. بیائید از این نظامیان تنها در صورتی در میادین خطر استفاده کنیم که واقعا ضروری باشد.اگر از نظامیان خود در میادین جنگ استفاده می کنیم بیائید همیشه به آنها راهبرد بدهیم، ماموریت به آنها واگذار کنیم و از آنها حمایت های لازم را بکنیم تا ماموریتشان به پایان برسد. وقتی هم که ماموریت به پایان می رسد ، همانند جنگ ما در افغانستان که در دو ماه آینده به یک پایان مسئولانه می رسد، آنگاه بیائید که به عنوان آمریکایی ها متحد باشیم و از نظامیان جنگ آزموده ی خود در کشور استقبال کنیم و به آنها آن طور که شایسته ی آنان است احترام بگذاریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار