مشاور اقتصادي شهرداري مشهد از ورود اوراق مشارکت خط 2 قطار شهري مشهد در فرابورس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛رئيسيون گفت:اين سهام به صورت علي‌الحساب 20درصد ساليانه سود دارد و ارزش اوراق مشارکت شهرداري با وجود عرضه در فرا بورس کاهش نمي يابد.

وي افزود: خريد اوراق مستلزم داشتن کد معاملاتي فعال است و همه سرمايه گذاران با مراجعه به يکي ازکارگزاري هاي عضو فرابورس مي توانند کد سهامداري درخواست کنند.

مشاور اقتصادي شهرداري مشهد گفت:سود اين اوراق در سررسيدهاي دورهاي توسط شرکت «سپردهگذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه» پرداخت ميشود و قبل از سررسيد،به طور موقت توسط هر خريدار جديد به فروشنده قبلي پرداخت مي‌شود تا زمان تسويه آن با شرکت سپردهگذاري فرا رسد.

رئیسیون با اشاره به اين که اوراق به صورت يک ميليون ورقه و به مبلغ اسمي هر ورقه يک ميليون ريال است، افزود:اين اوراق با نرخ سود ٢٠ درصدي و سررسيد اوراق 27 اسفند 96 با موعد پرداخت سود هر سه ماه تعيين شده است که توسط شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه توزيع مي‌شود.

وی ضمن اشاره به اين که شهرداري مشهد و دولت جمهوري اسلامي ايران هر يک به ميزان 50 درصد ضامن اوراق هستند، گفت: در قرارداد ضمانت بين بانک تجارت و شهرداري مشهد، بانک تجارت تضمين پرداخت سود و اصل مبلغ اين اوراق را از تاريخ انتشار تا زمان سررسيد نهايي برعهده دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اوراق ، مشارکت ، قطار ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ایده خوبیه برای تامین مالی پروژه های عمرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
انتشار اوراق مشارکت مترو کرج, اصفهان, شیراز, تبریز,اراک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
موعد پرداخت سود باید هر ماه باشد نه هر ۳ ماه یکبار