هیئت ایرانی و روسی در نشستی مشترک با بررسی پتانسیل های دو کشور در زمینه بهره مندی از تجهیزات صنعت نفت، برای افزایش همکاریها در این زمینه توافق کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، عزت اله ابری مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای تهران اظهار داشت: در جریان برگزاری جلسه های کمیسیون مشترک ایران و روسیه، شرکت تهیه کالا نیز در نشستی مشترک با هیئت روسی، پتانسیل های این کشور را در زمینه تامین آن دسته از تجهیزات استراتژیک صنعت نفت ایران که در کشور تولید نشده است، بررسی کرد.  
 
 اکبری با بیان این که شرکتهای توانمندی در حوزه انرژی در روسیه فعالیت می کنند، گفت: با توجه به نیاز صنعت نفت ایران به برخی کالاهای استراتژیک که به دلیل تحریمهای غرب علیه کشورمان دچار مشکل شده است، می توان در این زمینه از ظرفیتهای موجود در روسیه بهره برد.  
 
وی ادامه داد: اگرچه هیئت هایی از کشورهای اروپایی نیز برای بررسی پتانسیلها و بسترسازی توسعه روابط به ایران سفر می کنند، اما غربیها تا حذف کامل تحریمها پای کار نمی آیند و ما باید به دنبال گزینه های جایگزین باشیم.  
 
اکبری گفت: مقرر شده است هیئتی ایرانی برای بررسی ظرفیتهای همکاری روسیه با ایران در حوزه نفت و گاز به این کشور سفر کند تا با در نظر گرفتن همه جوانب، در زمینه توسعه همکاریها با این کشور تصمیمهای مقتضی گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار