روزنامه عکاظ عربستان نوشت غزه پیروز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه عکاظ در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "عبدالمحسن هلال" نوشت: برخی در حقیقت پیروزی مقاومت چون و چرا می کنند و آن را بیهوده می دانند. برخی درباره تهور حماس و سایر گروههای مقاومت در غزه حرف می زنند. من به اینها می گویم که می توانید همه گروهها را محاکمه کنید اما این امر در زمان جنگ ، خونریزی و به آتش کشیدن ، انصاف نیست. الان می توانید گردن این افراد متهور طناب بیندازید اما قبل از آن نگاهی بیندازید که چه کسی الان محاکمه می شود.  به رسانه های اسرائیل نگاهی بیندازید  که نتانیاهو را محاکمه می کنند و شاید وی مقامش را از دست بدهد. همه روزنامه های اسرائیل یا بیشتر آنها می گویند این جنگ بیهوده بود . بیشتر روزنامه های جهان ارتش اسرائیل را مسخره کردند. اسرائیل بسیاری از اعتبارش را نزد افکار عمومی جهانی از دست داد.

مساله حمایت از حماس یا یک گروه مقاومت نیست بلکه مسئله حق مقاومت و مقاومت در برابر اشغالگر است که همه قوانین آسمانی و زمینی آن را می پذیرند. صحبت از وابستگی حماس به اخوان المسلمین یا خصومت جهاد اسلامی نیست. همه این گروههای سیاسی برخی مواقع اشتباه و برخی مواقع درست رفتار می کنند سخن ما محاصره از سوی اشغالگر است .محاصره ای که هدفش گرسنه ساختن ، به زانو در آوردن ، خوار و خفیف کردن و دیکته کردن شرایط است. به سبب همین محاصره که هفت سال طول کشید بسیاری مردند. 

عکاظ نوشت: به کسانی که درباره معنی پیروزی بحث می کنند می گویم هر جنگی دارای اهداف راهبردی است و اسرائیل اهدافش را اعلام کرد که خلع سلاح مقاومت ، ساکت کردن آن و تخریب همه تونلها بود . مقاومت نیز اعلام کرد هدفش شکستن محاصره است. چه چیزی محقق شد؟ مقاومت خلع سلاح نشد و همه تونلها نیز تخریب نشدند. بیشتر شروط مقاومت محقق شد. اسرائیل در ابتدا از پذیرش آنها خودداری کرد اما بعدا تسلیم شد و کاهش محاصره به لغو آن منتهی شد.  افتتاح فرودگاه در غزه به تاخیر افتاد. آری همه اینها با هزینه سنگینی محقق شد. اما چه کسی گفته است آزادی و عزت بدون هزینه است؟




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار