رئیس اتحادیه‌ محصولات کشاورزی:

طرح مکانیزاسیون بخش کشاورزی از 48 سال پیش مطرح بوده است

نورانی گفت: بحث مکانیزاسیون یا صنعتی کردن بخش کشاورزی کشور از سال 1345 با قراردادی بین ایران و رومانی مطرح شد که 48 سال از طرح این مسئله می‌گذرد.

رضا نورانی، رئیس اتحادیه‌ محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث مکانیزاسیون یا صنعتی کردن بخش کشاورزی کشور از سال 1345 با قراردادی بین ایران و رومانی مطرح شد که 48 سال از طرح این مسئله می‌گذرد.

وی در ادامه افزود: در آن زمان به دلیل مطرح شدن بحث اصلاحات ارمنی و تبدیل شدن زمین های کلان به خرده مالکیت بحث مکانیزاسیون بخش کشاورزی به فراموشی سپرده شد.

نورانی با اشاره به کاهش هزینه نهایی نیروی کار با مکانیزاسیون شدن بخش کشاورزی تصریح کرد: بحث استفاده از ماشین و موتور کارورزی به هر صورت باعث پایین آمدن هزینه‌های تولید و نیروی کار می‌شود و بحث افزایش تولید و اشتغالزایی افزایش سطح زیر کشت محصولات خواهد شد.

وی در خصوص کاهش آفات کشاورزی با اجرایی شدن این طرح اضافه کرد: با افزایش راندمان تولید با آفات و امراض مبارزه خواهد شد و کود و سم کم‌تری نیز استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه اجرای طرح از تغییر کاربری اراضی جلوگیری خواهد کرد گفت: چون در این طرح مزارع بزرگ شناسنامه‌دار شده و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری تشویق می‌شوند و زمین‌های بزرگ نیز دیگر خرد نمی‌شوند.

نورانی در پایان با توجه به اشتغال 35 درصدی بخش کشاورزی یادآور شد: جمعیت فعال در این بخش بسیار بالا است و اگر فائو ( سازمان و خواروبار کشاورزی ) به کشور کمک کند تولید و اشتغال نیز از این درصد هم فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار