کریمیان اقبال گفت: براساس طرح محقق شده، کلیه پارکهای علم و فناوری کشور تا پایان سال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛ مصطفی کریمیان اقبال مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در نشست مشترک انجمن علمی پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد و مدیران حوزه فناوری وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، طی سخنرانی گفت: هم اکنون فعالیت‌های بزرگ نیازمند برنامه ریزی است و هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند ادعا کند که کار یا فعالیت بزرگی انجام داده است و وزارت علوم نیز بر این امر تلاش می‌کند که یک انسجام درونی و یک تعامل بیرونی داشته باشد، البته برای دست یافتن به توسعه فناوری و توسعه زیرساخت‌ها در وزارت علوم ساختارهایی منجسم وجود دارد که فعالیت خود را ادامه می‌دهد.  
 
وی به حمایت از کارآفرینان اشاره کرد و گفت: وظیفه پارکهای علم و فناوری این است که از ایده افراد و کارآفرینان حمایت کند تا ایده آن‌ها تبدیل به محصول و خدماتی شود که نیاز کشور را برآورده سازد.  
 
کریمیان اقبال تصریح کرد: اگر انسجام در پارکهای علم و فناوری رخ دهد، شاهد موفقیت بزرگی در حوزه پارکهای علم و فناوری هستیم.  
 
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته جهت برقراری انسجام میان پارک‌ها و انجمن پارکهای علم و فناوری اشاره کرد و گفت: مراجعه به انجمن پارک‌ها و مراکز رشد جهت افزایش بهره وری پارک‌ها و مراکز رشد، ارزیابی و پایش پارک‌ها و واگذاری این امر به انجمن‌های پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد، تعامل مثبت در جهت برقراری ارتباط موثر با وزارت بهداشت از جمله اقدامات صورت گرفته جهت برقراری انسجام میان پارکهای علم و فناوری است که در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز میان وزارت بهداشت و وزارت علوم و مراکز رشد منعقد شده است، البته با دانشگاه‌های علمی و کاربردی نیز فعالیت موثری داشته باشد.  
 
کریمیان اقبال خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۳ پارک علم و فناوری و ۱۵۰ مرکز رشد در کشور به وجود آمده که البته شاخص‌های مورد نظر در رابطه با برقراری تعامل حداقل ۶ ماهی به طول می‌انجامد، اما فعالیت اجرایی این بخش از چند هفته گذشته آغاز شده و تمامی فعالیت‌ها در راستای برقراری انسجام و ارتباط میان پارکهای علم و فناوری تا پایان سال ۹۳ شکل می‌گیرد.  

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار